پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مسؤول حوزه علمیه آیت الله صالحی ساری

مسئول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری با بیان این که تقویت مباحثه در حوزه های علمیه موجب تقویت یادگیری در طلاب می شود، گفت: توجه به سنت مباحثه در حوزه موجب تقویت و رشد علمی در میان طلاب خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام سید جلال صالحی، مسئول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری، امروز در جمع طلاب این مدرسه علمیه با اشاره به اهمیت اخلاق در حوزه های علمیه، آن را یکی از مسائل مهم و محوری فعالیت های حوزه عنوان کرد.

وی با بیان این که طلاب و حوزویان باید به گونه ای رفتار کنند که الگوی جامعه قرار گیرند، افزود: حفظ شأن و جایگاه روحانیت رسالت مهمی است که امروز به عهده حوزویان است.

حجت الاسلام صالحی با تأکید براین که دشمنان همه توان خود را به کار گرفتند تا جایگاه روحانیت را در جامعه اسلامی تضعیف کنند، بیان داشت: طلاب و روحانیان باید در جامعه به گونه ای رفتار کنند که در همه امور الگو باشند.

مسئول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری با اشاره به این که اخلاق و تربیت معنوی باید همواره مورد توجه مدارس علمیه قرار گیرد، تصریح کرد: امروز تربیت و پرورش طلابی مهذب، نخبه و انقلابی یکی از مهم ترین وظایف حوزه های علمیه است.

وی با بیان این که حوزه های علمیه در طول تاریخ مهم ترین و اثرگذار ترین مراکز تولید علم دین به شمار می رفتند، خاطرنشان کرد: امروز نیز این جایگاه ارزشمند با تلاش های علمی حوزویان حفظ مانده است.

حجت الاسلام صالحی با اشاره به این که سنت های ارزشمندی نظیر مطالعه و مباحثه در حوزه نباید کمرنگ شوند، تصریح کرد: باید این سنت های کهن و ارزشمند بیش از گذشته مورد توجه مدارس علمیه قرار گیرد.

مسئول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری با بیان این که تقویت مباحثه در حوزه های علمیه موجب تقویت یادگیری در طلاب می شود، خاطرنشان کرد: توجه به سنت مباحثه در حوزه موجب تقویت و رشد علمی در میان طلاب خواهد شد.

وی همچنین بر ضرورت توجه طلاب به مفاهیم قرآنی تأکید کرد و افزود: طلاب به عنوان پیشگامان عرصه دین باید در همه لحظات زندگی خود با کلام الهی مأنوس باشند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha