جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 470678
۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۴
مصطفی ضابط

حوزه/ کارگاه تبلیغ در فضای مجازی به همت مجتمع آموزش عالی علوم انسانی، در مجتمع امین جامعه المصطفی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، مهندس مصطفی ضابط، کارشناس تبلیغات اینترنتی، درکارگاه «تبلیغ در فضای مجازی»، ضمن معرفی چند تکنولوژی پیشرفته مرتبط با پردازش تصویر و ویدئو، گفت: بزرگ‌ترین آورده تکنولوژی برای بشر امروز، از بین رفتن حریم خصوصی است.
وی، در ادامه، ضمن تشریح الزامات تبلیغ موفق در فضای مجازی، نخستین الزام این حضور را رعایت صداقت و امانت‌داری برشمرد و تأکید کرد: در پژوهش‌های به‌عمل‌آمده در توئیتر، اخبار دروغ نسبت به حقایق، ظرفیت چندبرابری برای انتشار دارند. برخلاف پروپاگاندای غربی، که تسلط بر افکار عمومی را پی می‌گیرد، تبلیغ دینی به دنبال هدایت افکار مردم است.

استاد کارگاه، استفاده از روش‌های تبلیغ سنتی را در بسترهای جدید فضای مجازی ناکارآمد دانست و ابراز داشت: برای حضور در فضای مجازی باید نخست از ماهیت آن شناخت کافی را به دست آورد. هم‌اکنون، بخشی از جامعه، تنها یک یا چند شبکه مجازی را به معنای فضای مجازی قلمداد می‌نماید، در حالی که تنها پنج‌درصد اطلاعات اینترنت در معرض استفاده مردم قرار دارد.

وی، در ادامه، با بیان برخی از بیانات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) درباره ضرورت حضور در فضای مجازی و استفاده از حداکثر منافع آن در کنار مقابله با تهدیدها، ابراز داشت: تنها زمانی می‌توان در این عرصه موفق بود که سخن خود را با محتوای متناسب با فضای مجازی آماده و ارائه نماییم.

ضابط نبرد در فضای مجازی را بسیار مهم‌تر و سنگین‌تر از نبرد در میدان جنگ خواند و تصریح کرد: فضای مجازی ذهن و قلب جوانان ما را نشانه رفته است و همان گونه که رهبر انقلاب(مدظله‌العالی) تأکید نموده‌اند، در جنگ سخت، جسم‌ها به خاک و خون کشیده می‌شوند و روح انسان به بهشت پرواز می‌نماید، در حالی که در جنگ نرم، جسم سالم و پروار می‌ماند و روح انسان به دوزخ کشیده می‌شود.

وی رعایت اخلاق، شرع و قانون را از لوازم حضور در فضای مجازی دانست و یادآور شد: ماهیت فضای مجازی و طبیعت آن برای کاربران توهم وجود حریم شخصی و تنهایی را به دنبال دارد و انسان ناخودآگاه در این فضا به بی‌اخلاقی، قانون‌گریزی و اعمال خلاف شرع روی می‌آورد.

استاد کارگاه ادامه داد: طراحان شبکه‌های اجتماعی، تنها امکان تأیید و تشویق را برای مطالب کاربران فراهم می‌آورند و در نتیجه، هر فعل خلافی در این فضا فقط تأیید می‌شود و امکانی برای ابراز مخالفت وجود ندارد.

وی مشروعیت ندادن به فضاهای مجازی نامشروع را یکی از مسائل کلیدی تبلیغ در فضای مجازی دانست و خاطرنشان کرد: حضور در فضای مجازی ممنوع، تنها از باب واجب کفایی برای کسانی مجاز است که تبحر کافی در این زمینه دارند و به گفته مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی)، نباید در میدان تنظیم‌شده دشمن بازی نمود.

ضابط، در پایان، کمک نکردن به دشمن، حفظ امنیت و حریم خصوصی، حضور آگاهانه، تأثیرگذار و فعالانه، شناخت بسترهای تبلیغ در فضای مجازی و کسب آموزش‌های تخصصی مرتبط با بستر تبلیغی را از دیگر ضروریات تبلیغ در فضای مجازی برشمرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حن IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
    0 0
    با سلام . انتظار این بود در این مدت چهار دهه برای جذب سرمایه های خارجی و داخلی و هدایت انها بسمت تولیدات، مانند پارلمان کشوهای خارجی نمایندگان مجلس ما نیز قانون پولشویی برای ایران با توجه به اموزه های دینی و فرهنگی برای رفع سردر قمی مردم در رابطه با نظام بانکی و نیز دادو ستد داخلی و یا خارجی تدوین و تصویب کند. اما چنین نشده و بنظر نمی رسد به این زودی های اجرا شود . چرا ؟ مشخص نیست . و فقط اکثرا هیاهیو نمایندگان را در رسانه ها و صدا و سیما می بینیم .