پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام علی خادمی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه فضای مجازی مملو از ثمرات و آسیب‌ها است، گفت: جامعه روحانیت و مبلغان ظرفیت مناسبی برای شناساندن ثمرات و تهدیدهای فضای مجازی به جوامع هدف است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، امروز در نشست مسئولان فرهنگی استان، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین آسیب‌های فضای مجازی و به دنبال آن استفاده از شبکه‌های اجتماعی، تغییر شکل روابط انسانی و تغییر جنس این روابط است.

وی افزود: در فضاهای مجازی شاهد انسان‌هایی هستیم که به‌واسطه برخی مشخصه‌ها از قبیل، علاقه، متن‌های نوشته‌شده و سیمای ظاهری اقدام به برقراری رابطه می‌کنند که استفاده نادرست از این قابلیت، آسیب‌های متعددی را در پی دارد.

عضو شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی ادامه داد: به همین دلیل فضای مجازی و استفاده مناسب از آن نیازمند آموزش و بیان آسیب‌های آن است.

حجت‌الاسلام خادمی با بیان اینکه شناساندن آسیب‌های فضای مجازی به جامعه ازجمله وظایف روحانیون است، گفت: در این رابطه استفاده از ظرفیت روحانیون و طلاب حوزه‌های علمیه می‌تواند تأثیر زیادی در فراگیری و شناساندن آسیب‌های فضای مجازی در جامعه داشته باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه فضای مجازی مملو از ثمرات و آسیب‌ها است، گفت: جامعه روحانیت و مبلغان ظرفیت مناسبی برای شناساندن ثمرات و تهدیدهای فضای مجازی به جوامع هدف است.

وی تصریح کرد: فضای مجازی محیط مناسبی برای یادگیری و آشنایی با فناوری‌های روز دنیا بوده و بهترین پایگاه برای ارائه اخبار جامعه است، اما آموزش‌های لازم برای استفاده و شناسایی منابع و مطالب مفید برای نسل امروز از ضروریات است که در این راستا نهاد تبلیغات اسلامی استان در قالب گفتمان‌های دینی به این مهم می‌پردازد.

حجت‌الاسلام خادمی خاطرنشان کرد: در این گفتمان‌ها از ظرفیت علمی و آموزشی اساتید استانی و کشوری دانشگاه و حوزه علمیه به بهترین شکل استفاده شده تا با آموزش‌های به‌موقع و مناسب از بروز آسیب‌های اجتماعی از طریق فضای مجازی به‌عنوان به‌روزترین رسانه ارتباط جمعی جلوگیری به عمل آید.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha