جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مسعود دریس

حوزه/ مدیر روابط عمومی و امور استان‌ها ستاد اقامه نماز کشور گفت: اقامه نماز ارتباط انسان با مبدأ اصلی یعنی خدا محسوب می‌شود، بنابراین تنها راه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی افزایش نور معنویت در سطح جامعه با اقامه این فریضه الهی است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از سمنان، مسعود دریس، ظهر امروز در نشست خبری با محوریت بیست و هفتمین اجلاسیه سراسری نماز به میزبانی سالن جلسات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سمنان، با بیان اینکه شناخت پدیده‌های اثرگذار در حوزه نماز از جمله اقدامات بیست و هفتمین اجلاسیه سراسری نماز بوده است، اظهار داشت: یکی از آن‌ها جانبازی که از ۱۷ سالگی وارد جنگ تحمیلی شده و قطع نخاع است، این فرد ۱۴ مسجد در نقاط مختلف کشور بعد از جنگ ساخته است. او در زمان جنگ با بذل جسم و اکنون با بذل مال درراه ترویج فرهنگ نماز فعالیت دارد.

مدیر روابط عمومی و امور استان‌ها ستاد اقامه نماز کشور تصریح کرد: دومین پدیده اثرگذار در حوزه نماز این که پسری در روستای خود سه سال قبل از رسیدن به سن تکلیف جمعه‌ها برای اقامه نماز جمعه به نزدیک‌ترین شهر رفته و نماز می‌خواند و توانسته مردم روستای خود را نیز در این راه با خود همراه کند که تجلیل از آن‌ها در دستور کار ستاد اقامه نماز است.

دریس بابیان اینکه اقامه نماز در صدر وظایف کارگزاران نظام جمهوری اسلامی است، افزود: حضور رئیس‌جمهور و هیئت دولت در این اجلاسیه بزرگ فرصت خوبی برای تبیین نقش و جایگاه نماز و فرهنگ آن در رفتار مدیران است.

وی با بیان اینکه هرکجا سرگشتگی، بیچارگی، فلاکت و سقوط برای جوامع بشری اتفاق افتاد مهم‌ترین عامل پدیدآورنده آن ضایع کردن و تباه کردن نماز بوده، خاطرنشان کرد: اقامه نماز ارتباط انسان با مبدأ اصلی یعنی خدا محسوب می‌شود، بنابراین تنها راه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی افزایش نور معنویت در سطح جامعه با اقامه این فریضه الهی است.

حضور مقامات لشکری و کشوری در اجلاس نماز

رئیس ستاد اقامه نماز استان سمنان نیز در این نشست اظهار داشت: محورهای اجلاسیه سراسری نماز شامل اجرا، اقامه، شیوه‌های دعوت به نماز در فضای مجازی و ... در دو بخش دانش‌آموزی و بزرگسال است.

حجت‌الاسلام محمدرضا شمس‌الدین با بیان اینکه مقامات لشکری و کشوری هم در کنار وزرای دولت در این اجلاسیه یک‌روزه شرکت خواهند داشت، تصریح کرد: حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز در این اجلاسیه سخنرانی می‌کند و برای ترویج نماز نیز کارگاه‌های آموزشی برای طلاب، روحانیان، دانشجویان و دانش آموزام برنامه‌ریزی‌شده است. 

وی با بیان اینکه ماهیت بیست و هفتمین اجلاسیه سراسری نماز تجلیل از فعالان نماز است، افزود: حجت‌الاسلام‌والمسلمین روحانی، رئیس‌جمهور برای اجلاسیه نماز به سمنان سفر می‌کند، ولی برنامه‌هایی از قبیل افتتاح و کلنگ زنی هم قطعاً در استان دارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha