جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه شهرستان راميان:

حوزه/ حجت الاسلام طاهری با تاکید بر این که بدون محبّت امام علي(ع) و ائمه اطهار(ع) كسي وارد بهشت نمي‌شود، تصریح کرد: با توجه به احادیثی که از اهل بیت(ع) در مورد آخرالزمان به ما رسیده، نگه داشتن دین مانند نگه داشتن آتش در کف دست است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از گلستان، حجت الاسلام حسین طاهری امام جمعه شهرستان رامیان، در مدرسه علمیه خواهران سعدیه این شهرستان پیرامون اهمیت جایگاه اهل بیت(ع) به روایتی اشاره کرد و گفت: امام صادق(ع) از پيامبر اسلام(ص) نقل کرده اند كه حضرت بارها فرمودند: كسي كه دوست دارد مانند من زندگي كند و بميرد، و در بهشتي كه خداوند وعده داده، وارد شود، بايد علي(ع) را دوست بدارد و ولايت او را بپذيرد و همچنين فرزندان او را كه اِمامان هدايت‌گر و چراغ‌هاي روشني، بعد از او بودند دوست بدارند؛ زيرا آنها شما را از هدايت به سوي ضلالت نمي‌برند.

موسس مدرسه علمیه خواهران سعدیه رامیان با توجه به این روایت نتيجه گرفت که بدون محبّت امام علي(ع) و ائمه اطهار(ع) كسي وارد بهشت نمي‌شود.

وی، امام حسین(ع) را باب نجات امت معرفی کرد و بیان داشت: با توجه به احادیثی که از اهل بیت(ع) در مورد آخرالزمان به ما رسیده، نگه داشتن دین مانند نگه داشتن آتش در کف دست است، به این معنا که در دوران سختی و بلا قرار می گیریم.

حجت الاسلام طاهری به وجوه تمایز امام حسین(ع) با سایر ائمه(ع) پرداخت و شفا در تربت مضجع شریف سیدالشهدا(ع) و استجابت دعا زیر قبه آن حضرت را از جمله ویژگی ها دانست.

وی اضافه کرد: ویژگی سومی که رسول اکرم(ص) در خصوص امام حسین(ع) فرموده: «و الائمة من ولده» یعنی ائمه بعد از امام حسین همه از اولاد آن حضرت هستند، لذا امام زمان(عج) خود را چنین معرفی می نمایند؛ «من نهمین فرزند از نسل حسین(ع) هستم«.

موسس مدرسه علمیه خواهران سعدیه رامیان اضافه کرد: خداوند به خاطر جهاد و مقاومتی که امام حسین(ع) برای حفاظت از دین و راه خدا انجام داد، این ویژگی را به حضرت عنایت نموده است، به همین دلیل تمام معارف اسلامی در کربلا نهادینه شده است.

حجت الاسلام طاهری طلاب را به جهت تحصیل در مکتب اهل بیت(ع) ادامه دهندگان مسیر آن بزرگواران معرفی کرد و افزود: مراقب اعمال و گفتار خود باشید زیرا تفقه در دین و علم آموزی در مسیر دین و اهل بیت(ع) توفیقی الهی است، بنابراین، گامی در جهت نشر معارف اسلام و ائمه اطهار(ع) بردارید،

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که طلاب و روحانیون بتوانند وظایف خود را به خوبی انجام دهند، زیرا بزرگترین گروهی که می توانند راه حضرات معصومین را زنده نگه دارند طلاب علوم دینی هستند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha