جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مهدی سالاری

حوزه/ کارشناس فرق و ادیان انحرافی گفت: اساسا اعتقاداتی در حوزه دین و مسائل مهدویت وجود دارد که شاید بتوان گفت خوب تبیین نشده و فرق انحرافی از این خلاء سوء استفاده کرده و معارفی را مطرح می کنند که مردم با این تصویرسازی، تصور می کنند گفته های اینان درست است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام سالاری، کارشناس فرق و ادیان در نشست علمی دهمین نمایشگاه دستاوردهای علمی پژوهشی حوزه علمیه خراسان با بیان این که طلاب و حوزه های علمیه  وظیفه دارند تا در برابر فرق انحرافی از دین صیانت کنند، گفت: در حقیقت رسالت سنگینی بر دوش  طلاب قرار داده شده است.

وی با بیان این که طلاب و روحانیون باید از دین صیانت کنند چراکه امروز در دوره ای قرار داریم که عملا عده ای تلاش دارند تا دین را از دست مردم درآورده و از مسیر اصلی منحرف کنند که طبیعتا رسالت طلاب در چنین شرایطی سخت تر است، تصریح کرد: این جریانات فرق انحرافی از چندین رخنه گاه وارد می شوند که مردم را به سمت خود جذب کنند.

کارشناس فرق و ادیان با بیان این که در وهله اول آنان از فقر اقتصادی مردم سوء استفاده کرده و افرادی که به لحاظ اقتصادی مشکلاتی دارند را جذب فرقه های انحرافی می کنند، خاطر نشان کرد: گاهی نیز از رخنه گاه فقر فرهنگی عمل کرده و به جامعه فاصله گرفته از کتاب که دچار فقر فرهنگی شده است، حمله می کنند.

حجت الاسلام سالاری با بیان این که عملا طلاب حوزه نقش پررنگ تری دارند که فقر فرهنگی جامعه را برطرف و ممانعت از ورود فرقه ها داشته باشند، ابراز کرد: در حقیقت این رسالت بر دوش روحانیون و طلاب قرار دارد که مردم را با کتاب، آثار علمی و پژوهشی آشنا کنند و از سوی دیگر نیز خود طلاب ضمن بصیرتمندی، باید بتوانند مردم را به سمت احیای فرهنگ غنی سوق دهند.

وی با بیان این که سومین رخنه گاه دشمنان نیز اعتقادات غیر مبین است که دقیقا از سوی حوزه و طلاب باید تبیین شود، اظهار کرد: اساسا اعتقاداتی در حوزه دین و مسائل مهدویت وجود دارد که شاید بتوان گفت خوب تبیین نشده و اینها از این خلاء سوء استفاده کرده و معارفی را مطرح می کنند که مردم با این تصویرسازی، تصور می کنند گفته های اینان درست است و ضمن درگیرشدن با فرقه های انحرافی، دین و اعتقاداتشان را از دست می دهند و در آن تزلزل ایجاد می شود.

کارشناس فرق و ادیان با بیان این که رسالت طلاب حوزه است که اعتقادات غیر مبین را روشن و تبیین کنند تا رخنه گاهی برای ورود جریانات فرقه ای نباشد، ابراز کرد: بنابراین طلاب باید ضمن آگاهی کامل از این جریانات، با فهم، بصیرت و دانش عمل کنند و نگذارند فرق انحرافی با فعالیت های خود در میان مردم رسوخ کنند.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha