پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
سالروز شهادت سعید بن جبیر

حوزه/ در سالروز شهادت سعید بن جبیر تابعی جلیل القدر پیامبر(ص) در ۲۵ ربیع الاول شهر کربلا شاهد حضور موکب ها و مردم دوستدار اهل بیت(ع) بود که در رثای این عالم جلیل القدر مسلمان، عزاداری کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه در سالروز شهادت سعید بن جبیر تابعی جلیل القدر پیامبر(ص) در 25 ربیع الاول شهر کربلا شاهد حضور موکب ها و مردم دوستدار اهل بیت(ع) بود که با همت دو آستان مقدس حسینی و عباسی، در سالروز شهادت این عالم جلیل القدر مسلمان، عزاداری کردند.

حاج ریاض نعمة السلمان رئیس موکب های عزاداری کربلا در این زمینه گفت: مردم کربلا از جمله موکب های آستان مقدس حسینی و عباسی علیهما السلام در حوزه شهر کربلا با هماهنگی دو آستان مقدس به گرامی داشت سالروز شهادت سعید بن جبیر پرداختند به گونه ای که این مراسم در شان این تابعی پیامبر و شهر مقدس کربلا باشد.

شرکت کنندگان در این مراسم با نوحه خوانی به سمت زیارتگاه این محدث اسلامی حرکت کرده و هنگام رسیدن به زیارتگاه وی ضمن عزاداری به بیان مصیبت های اهل بیت و دوستداران آنها پرداختند.

 

سعید بن جُبَیر بن هشام اسدی وابلی از تابعین و اصحاب امام سجاد(ع) است، وی نزد ابن عباس علوم دینی و تفسیر را فراگرفت و یکی از بزرگترین مفسرین عصر خود شد. او در قیام عبدالرحمن بن محمد بن اشعث برعلیه حجاج بن یوسف شرکت کرد و پس از شکست قیام ابن اشعث به سوی اصفهان و قم گریخت، و مدتی در این شهرها بسر برد تا اینکه در یکی از این سفرهایش به مکه دستگیر شد و در سال ۹۵ق. به دست حجاج بن یوسف به شهادت رسید.

سالروز شهادت سعید بن جبیر

سالروز شهادت سعید بن جبیر

سالروز شهادت سعید بن جبیر

سالروز شهادت سعید بن جبیر

سالروز شهادت سعید بن جبیر

سالروز شهادت سعید بن جبیر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha