جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
وزیر جدید گردشگری تونس

حوزه/ رونی طرابلسی که چند روز پیش به عنوان وزیر گردشگری تونس برگزیده شد یک یهودی است که بنا دارد روابط تونس را با صهیونیست ها تقویت کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، به نقل از lemonde.fr، رونی طرابلسی 56 ساله که چند روز پیش با حمایت کامل اقلیت یهودی تونس به سمت وزارت گردشگری این کشور منسوب شد، در اقدامی عجیب و در نطق اولین روز کار خود در مقابل دوربین رسانه ها اعلام کرد، رابطه سازنده با صهیونیسم و همکاری با جمعیت یهودیان فرانسه را به صورت جدی در برنامه کاری خود دارد.

به گفته تحلیلگران سیاسی تونس، صحبت های این وزیر تازه به سمت رسیده و یهودی الاصل، کاملا مغایرت دارد با آرمان های ملی این کشور، چرا که تونس کشوریست انقلابی که پرچم دار بیداری اسلامی می باشد.

رونی طرابلسی همچنین لقب اولین وزیر یهودی تونس را به خود اختصاص داده که به نقل از برخی از خبرگزاری های داخلی که وی را « Si wazir » (وزیر صهیونیستی) نامیده اند، دلیل این که وی به پست مهم وزارت گردشگری تونس رسیده این است که بکر جوزف الطرابلسی پدر وی و رهبر جامعه یهودیان تونس است که در جریان رسیدن پسرش به پست وزارت نقش مهمی را ایفا کرده است.

وی همچنین در بخشی دیگر از سخنان خود افزود: قصد دارم در آینده ای نزدیک مدارس دینی یهودیت و روش های سنتی آموزش در دین یهود را در سراسر تونس گسترش دهم.

لازم به ذکر است روزنامه فرانسوی LE MONDE پاریس وابسته به دولت این کشور، ضمن انتشار متن کامل سخنرانی وزیر جدید گردشگری تونس وی را «عجیب ترین وزیر تاریخ تونس» خطاب کرد زیرا که وی در ابتدای فعالیت های خود ادعاهایی کرده بر خلاف روحیه استکبار ستیزی و انقلابی مردم تونس.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha