پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
۵۴۵۴۴۶۱۶۱

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان این‌که علت درندگی امروز جامعه بشریت دور ماندن از تعالیم انبیا و سلیقه‌ای عمل کردن است، گفت: باید حواسمان به حرف افرادی که به صورت واهی و غیرمستقیم حرف می‌زنند، باشد و تلاش کنیم که با سرنوشت نوع بشر بازی نکنیم.

به گزارش خبرگزاری"حوزه" از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، پیش از ظهر امروز در دیدار با مدیرکل و پرسنل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان این‌که بایستی عمده برنامه ریزی و سیاست گذاری به سمت کاهش ورودی جامعه معلولان باشد، اظهار کرد: کاهش ورودی جامعه معلولین می تواند از طریق توجه به مباحث ژنتیکی و همچنین پیشگیری از حوادثی مانند تصادفات صورت گیرد.

وی خدمت رسانی به نوع بشر را عبادت دانست و افزود: خدمت به جامعه معلولین به لحاظ مسکن، اشتغال، ازدواج و سایر نیازهای آن‌ها با در نظر گرفتن شرایط خاص معلولین، دارای اجر و منزلت بیشتری است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به وجود حس نوع‌دوستی در افراد، عنوان کرد: آنچه مسلم است آن است که همه انسان های سالم نیز از منظر روحی نیز به صورت فطری به کمک، خدمت و گره‌گشایی از افراد دارای ضعف جسمی همچون کودکان، بیماران و معلولین علاقه‌مند هستند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با اشاره به این‌که در تصادفات جاده ای که مشکلاتی ایجاد می کند، قدم نخست تلاش برای کاهش ورودی ها به مجموعه معلولان است، بیان کرد: در این زمینه بایستی با کمک همه تلاش بیشتری صورت گیرد تا ورودی های معلولین به حداقل ممکن برسد.

وی کار کارمندان و نیروهای کاری در بهزیستی را به دلیل خدمات رسانی به قشر معلولین از بهترین کارها برشمرد و افزود: دلیل این امر آن است که خداوند متعال معلولین را دوست دارد و اگر چیزی از سلامت و آنان گرفته شده، چیزی از آنان در نزد خدا ضایع نشده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر این‌که مرکز انسانیت، در همه انسان‌ها دارای جایگاه ویژه ای است، تبیین کرد: نباید معلولیت را محدودیت بدانیم، چرا که ممکن است فردی از نظر بدنی معلول باشد، اما به لحاظ اندیشه، اخلاق و تقوا بهترین باشد، لذا بهزیستی باید به آن زاویه نیز توجه کند.

ججت الاسلام والمسلمین عبادی اظهار کرد: علت درندگی امروز جامعه بشریت به دلیل کنار گذاشتن تعلیمات انبیاء و سلیقه‌ای عمل کردن آنان است،.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر ضرورت دشمن‌شناسی در جامعه، متذکرشد: باید حواسمان به حرف افرادی که به صورت واهی و غیرمستقیم حرف می‌زنند، باشد و تلاش کنیم که با سرنوشت نوع بشر بازی نکنیم.

انتهای پیام/ ا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha