پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شورا

حوزه/ امام جمعه کاشان، بالا بردن درک، معرفت و آگاهی جامعه به خصوص نسل جوان نسبت به جایگاه و مقام شهدا را ضروری دانست و گفت: با آموزش علمی به نسل جوان دردانشگاه ها و آموزش وپرورش باید یاد بدهیم که شهید در نظام توحیدی چه جایگاهی دارد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان، ظهر امروز در بیست و هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان، ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهید مدرس با اشاره به تبیین سرفصل ایثار و شهادت در شورای فرهنگ عمومی، گفت:با توجه به اینکه نصب تصاویر شهدا در اتوبان و خیابانها تهران مشکلاتی را برای رانندگان ایجاد می کرد جمع آوری شد، لذا صرف عکس شهید نصب کردن نمی توان به جایگاه شهید پی برد، بلکه نیاز به اطلاعات علمی و عملی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری بالا بردن درک، معرفت  و آگاهی جامعه به خصوص نسل جوان نسبت به جایگاه و مقام والای شهدا را ضروری دانست و گفت: با آموزش علمی به نسل جوان در دانشگاه ها و آموزش و پرورش باید یاد بدهیم که شهید درنظام توحیدی چه جایگاهی دارد.

عضوجامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با تاکید برگنجاندن جایگاه شهید و ایثارگران در کتب درسی مدارس و دانشگاه ها، گفت: دانش آموزان و دانشجویان باید دلیل شهید شدن رزمندگان در دوران انقلاب و دفاع مقدس را بدانند.

وی با بیان اینکه  شهید با خدای سبحان  تشابه دارد چون در راه توحید  جانش را می دهد، گفت: کارهای شعاری در فرهنگ ایتار و شهادت باید به کارهای شعوری تبدیل شود.

آیت الله نمازی تصریح کرد : مراکز آموزش عالی، آموزش و پرورش، دانشگاه ها و حوزه های علمیه باید این باور را پیدا کنند که شهید در چه جایگاهی قرار دارد.

در ابتدای این جلسه میثم نمکی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان اظهارداشت: با توجه به اینکه شورای فرهنگ عمومی زیرمجموعه شورای انقلاب فرهنگی است، لذا مصوبات این شورا در حکم قانون است.

وی با بیان اینکه  مصوبات شورای فرهنگ عمومی باید در انسجام بخشی و برنامه ریزی فرهنگی بیشتر شهرستان کمک کند تا این حوزه با برنامه و با نگاه  کارشناسانه بیشتر به اهداف خودش برسد، گفت: شورای فرهنگ عمومی رصد خانه فرهنگی هر منطقه ای است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان تصریح کرد: شورای فرهنگی عمومی می تواند به عنوان دیده بان مسائل خرد و کلان فرهنگ با ارائه نقطه نظرات اجماعی در پس تحلیل های یک فرهنگ خوب تصمیمات لازم را بگیرد.

 وی مدیریت مطلوب فرهنگی را نیازمند مدیریت فرهنگی خوب و سیاست‌گذاری کارشناسی شده دانست و گفت: امیدواریم در صحن شورا بتوانیم مسائلی که قبلا مورد ارزیابی قرارگرفته با استفاده ازنقطه نظرات اعضا عملیاتی کنیم.

نمکی به رویکرد جدید شورای فرهنگ عمومی کشور در تبیین شانزده سرفصل موضوعی اشاره کرد و گفت: گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی، سرمایه اجتماعی، اخلاق عمومی، زنان و خانواده، بهداشت، سلامت و نشاط  اجتماعی، دین وفرهنگ، خرد، روح ملی، ایثار و شهادت، مصرف فرهنگی، محیط زیست، معماری و شهرسازی خانواده از مهمترین عناوین سرفصل های شورای فرهنگ عمومی کشور می باشد.

معاون استاندار و فرماندار شهرستان کاشان نیز،با ارائه دیدگاه های خود نسبت به اجرای سرفصل های  شورای فرهنگ عمومی با بیان اینکه اصلاح فرهنگ رانندگی، مد لباس، معرفی زنان مومن و کارآمد نیاز به تعریف دارد، گفت: با توجه به اینکه این سرفصل ها در سراسر کشورمعرفی شده، حتما باید جامعیت و قابلیت اجرایی داشته باشد.

علی اکبر مرتضایی قهرودی افزود: با توجه به حضور اتباع بیگانه و آداب و رسوم خاص در شهرستان کاشان، نیازمند مستندات و نقطه نظرات جامع و کارشناسی شده جهت دفاع از سرفصل های شورای فرهنگ عمومی می باشیم.

برپایه این گزارش اعضا شورای فرهنگ عمومی شهرستان کاشان پس از بحث و تبادل نظر پیرامون سرفصل ایثار و شهادت استفاده از خروجی های 400 نهاد فرهنگی شهرستان کاشان را موجب  تصمیم گیری جامع تصمیمات در سرفصل های شورای فرهنگ عمومی خصوصا در سرفصل ایثار و شهادت دانستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha