جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نبی زاده

حوزه/مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی گفت: ما نیاز داریم شهدای خودمان و ظرفیت های گذشته را بیشتر و بهتر بشناسیم و نقش آنان را در حوزه های رشد جامعه درک کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، ناصر نبی زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی امروز در نشست خبری اجلاسیه شهدای هنرمند خراسان جنوبی اظهار داشت: در اولین اجلاسیه شهدای هنرمند خراسان جنوبی جامعه هنری استان وظیفه خودش می داند که یادی کند از تمام شهدایی که جانشان را فدا کردند برای اینکه اسلام و ایران عزیز پایدار و این مملکت برای ما و نسل آینده باقی بماند.

وی افزود: براساس یک کار میدانی صورت گرفته تصویری درست تر از شهدای هنرمند استان به دست آوردیم که با بررسی های انجام شده ابتدا 23 و سپس 36 شهید هنرمند شناسایی شدند که ممکن است افزایش یابد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی با بیان اینکه برخی از این شهدا هنرمندان فعالی در صحنه تئاتر و شعر بودند، مطرح کرد: حتی شهیدی در عرصه گرافیک داریم که در سال های جنگ آثارش برای رزمندگان استفاده می شده است.

نبی زاده یادآور شد: ما نیاز داریم شهدای خودمان و ظرفیت های گذشته را بیشتر و بهتر بشناسیم و نقش آنان را در حوزه های رشد جامعه درک کنیم.

وی با اشاره به اینکه در یادواره شهدا در ابعاد مختلف برگزار شده است و حال درخصوص شهدای هنرمند خاص تر است، بیان داشت: اگرچه همه شهدا عزیز و گرانقدر هستند اما به دلیل نقش های ارزنده ای که شهدای هنرمند ایفا کرده اند، جامعه هنری قدردان این عزیزان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی متذکر شد: شناسایی نقش شهدا در بحث های فرهنگی و هنری وظیفه ماست و این یادواره فقط یک یادآوری خواهد بود و کار اصلی از این به بعد آغاز خواهد شد.

نبی زاده با اعلام اینکه توجه به حوزه مقامت اسلامی بخصوص یمن مورد توجه قرار گرفته و از یکی از مجاهدین برای سخنرانی در این اجلاسیه دعوت شده است، عنوان کرد: 2 نمایشگاه به صورت خاص در حوزه خوشنویسی به نام «مشق عشق» و نمایشگاهی از تصویر شهدای هنرمند به نام «نقش عشق» در کنار اجلاسیه راه اندازی خواهد شد.

وی افزود: این نمایشگاه ها از روز شنبه در نگارخانه های سرو و شهر برگزار خواهد شد تا علاقمندان برای بازدید در این مکان ها حضور یابند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: از خانواده شهدای هنرمند نیز تقدیر خواهد شد و همه این کوشش ها برای این است تا چهره این شهدا را بیش از پیش برای جامعه به نمایش بگذاریم و مردم را با این اسوه ها آشنا کنیم و فضای استان را از شمیم این شهدا پر کنیم.

انتهای پیام/م

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha