پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
نشست شورای علمی ـ پژوهشی مديريت حوزه علميه خواهران هرمزگان

حوزه/حجت الاسلام و المسلمين عبادي زاده گفت: طرح مدرسه محوري به معناي تمركز همه نگاه ها به سمت كاهش بودجه ها نيست بلكه به معناي وضع قوانين هر مدرسه با توجه به اقتضائات مدارس است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري «حوزه» از هرمزگان، حجت الاسلام محمد عبادي زاده، امروز در نشست شورای علمی ـ پژوهشی مديريت حوزه علميه خواهران هرمزگان كه با حضور شوراي پژوهش با هدف ارائه پیشنهادات و انتقادات جهت آسیب شناسی طرح مدرسه محوری در اين مديريت برگزار شد، گفت: مدرسه محوری یک سابقه و پیشینه در کشورهای دیگر هم داشته با توجه به اينكه هنوز شاید در دنیا تعریف دقیقی از آن ارائه نشده است.

 مدير حوزه علميه خواهران هرمزگان با بيان اينكه در قابل توجه بودن مسئله مدرسه محوري شکی نیست، افزود: مسئله چگونگي انتقال اختيارات به مدارس از جمله مسائل و دغدغه هاي فكري ما بوده است.

وی، طرح مدرسه محوري را يك طرح خوب و کاربردی دانست و تصريح كرد: طرح اين موضوع از جانب حجت‌الاسلام و المسلمین جناب آقای بهجت پور، مدير حوزه هاي علميه خواهران بسيار مسرت بخش است.

وي افزود: شورای علمی پژوهشی مدیریت های استانی یکی از جاهایی است كه حجت‌الاسلام و المسلمین بهجت پور موضوع مدرسه محوري را براي مشورت و دريافت نقطه نظرات آنها، مطرح كرده است.

حجت الاسلام عبادي زاده با اشاره به اينكه طرح مدرسه محوری را باید در چند بخش به آن توجه كرد، تاكيد كرد: بخش اول قوانين هستند كه بايد مجموعه قوانین به گونه ای تنظیم شود که اختیارات را به مدرسه تفويض كنند؛ البته این به معنا حذف مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران يا مدیریت هاي استانی نیست.

وي افزود: دومين مسئله، مسئله مالي است یعنی به همان اندازه كه بودجه ها از مرکز و مدیریت ها کاهش می یابد به همان اندازه به سمت مدارس هدایت شود.

 مدير حوزه علميه خواهران هرمزگان، سومین مسئله در مدرسه را وضع قوانين توسط مدارس دانست و گفت: طرح مدرسه محوري به معناي تمركز همه نگاه ها به سمت كاهش بودجه ها نيست، بلكه به معناي وضع قوانين هر مدرسه با توجه به اقتضائات مدارس توسط قوه عاقله مدرسه است.

وي افزود: مدارس با وضع و تصويب مجموعه قوانین مدرسه و انتقال به مديريت استاني و اعمال اصلاحات و بازنگري توسط مديريت استاني و سپس انتقال به مركز حوزه هاي علميه خواهران و انجام برخي اصلاحات لازم براي اجرا به مدارس ارجاع داده مي شود.

حجت الاسلام عبادی زاده با تاكيد بر اينكه سياستگذاري هميشه بر عهده شوراي سياستگذاري مركز حوزه هاي علميه است، بيان كرد: قانون گذاري در مرحله دوم آن بايد متناسب با سیاست گذاری های ابلاغی به مدارس ابلاغ شده و مدارس بايد با كمك مجموعه قوه عاقله متشكل از مدیر و کارشناسان خبره با توجه با اقتضائات مدارس قوانين را ايجاد كنند.

وي در پايان گفت: طرح مدرسه محوری بايد از حمایت و نظارت قوی و بيشتر مرکز حوزه هاي علميه خواهران و مدیریت هاي استاني برخوردار شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha