جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مصاحبه با حجت الاسلام حسین وحید پور

حوزه / حجت‌الاسلام والمسلمین وحید پور گفت: یادگیری احکام عبادی مقدمه ای برای دست‌یابی به ایمان حقیقی است و باید انسان حلال و حرام و احکام فردی و اجتماعی خود را به‌درستی یاد بگیرد و به آن‌ها عمل کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین وحید پور  در جمع زائران و مجاروارن حرم حضرت معصومه (س) در شبستان امام خمینی(ره) این حرم مطهر گفت: ملاک و معیار سعادت، مشروط به انجام وظایفی است که از سوی خداوند بر عهده انسان‌ها محول شده است و همان‌طور که انجام اعمالی می‌تواند انسان را به‌سوی کمال سوق بدهد، اعمالی نیز وجود دارد که باعث شقاوت و گمراهی بشر می‌شود.

وی افزود: وقتی به آیات قرآن و روایات مراجعه نماییم این‌گونه استنباط می‌شود که معیار سعادت انسان درگرو ایمان واقعی و عمل صالح است؛ لذا ایمان و عمل صالح است که می‌تواند انسان را به صراط مستقیم هدایت نماید، اما همین ایمان واقعی نیاز به مقدماتی دارد و تا وقتی‌که مقدمات ایمان واقعی از سوی انسان انجام نشود، سعادت هم وجود نخواهد داشت.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: یادگرفتن مقدمات ایمان واقعی نیاز به تحصیلات و سواد خاصی ندارد و مربوط به‌تمامی اقشار جامعه اسلامی است؛ این مسئله امری واجب است و اولین مقدمه برای به دست آوردن ایمان واقعی، داشتن اعتقادات مذهبی و شناخت خداوند و رسول خدا و آشنایی با عقاید دینی است.

وی یادآور شد: معرفت کامل نسبت به قرآن کریم، دین اسلام، شناخت اصول تشیع و اعتقاد به اینکه حقیقت تشیع اصل اسلام بوده و اسلام نبوی و اسلام خالص و ناب همان تشیع است، از اصول اولیه برای رسیدن به ایمان واقعی است و اولین مقدمه برای درک ایمان حقیقی است.

کارشناس معارفی آستان مقدس حضرت معصومه علیها السلام تأکید کرد: دومین مقدمه برای رسیدن به ایمان واقعی، داشتن اخلاق حسنه می‌باشد. یعنی اینکه خوبی‌ها و زیبایی‌ها را بشناسد و بداند اینکه دروغ، بخل، غیبت، کبر و غرور... از خبائث بوده و مانع از بندگی می‌شود؛انسان باید یاد بگیرد برای رسیدن به سعادت، داشتن اخلاق اسلامی امری واجب است و برای به دست آوردن این اخلاق باید به سیره نبی گرامی اسلام و اهل‌بیت(ع) و بزرگان دین مراجعه نماید.

حجت‌الاسلام والمسلمین وحید پور در پایان گفت: یادگیری احکام عبادی سومین مقدمه برای دست‌یابی به ایمان حقیقی است و باید انسان حلال و حرام و احکام فردی و اجتماعی خود را به‌درستی یاد بگیرد و به آن‌ها عمل نماید تا بتواند در مسیر درست گام بردارد و بدون دانستن احکام عبادی رسیدن به سعادت امری ناممکن است.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha