پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مهران سرپرست

حوزه/مدیرکل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی با اشاره به این‌که امروز هرچه داریم، به برکت شهدا و رزمندگان است، گفت: بر کسی پوشیده نیست که زنده نگهداشتن یاد و نام شهدا کمتر از شهادت نیست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، مهران‌ سرپرست، مدیرکل ورزش و جوانان خراسا‌ن جنوبی، امشب در مراسم یادواره شهدای ورزشکار خراسان‌جنوبی با اشاره به این‌که امروز هرچه داریم، به برکت شهدا و رزمندگان است، اظهار کرد: بر کسی پوشیده نیست که زنده نگهداشتن یاد و نام شهدا کمتر از شهادت نیست.

وی هدف از برگزاری این یادواره را گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا و رزمندگان گرانقدر انقلاب اسلامی و به ویژه ۶۲ شهید ورزشکار خراسان‌جنوبی دانست و افزود: امیدواریم با برگزاری چنین مراسم‌هایی بتوانیم گوشه‌ای از رشادت‌ها و ایثارگری‌های شهدا و رزمندگان انقلاب اسلامی را جبران کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی با تاکید بر این‌که برنامه های یادواره شهدا بایستی به گونه ای باشد که نسل حاضر بتواند با فرهنگ ایثار و شهادت به خوبی آشنا و عجین شود، خاطرنشان کرد: لازمه امروز جامعه اسلامی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که همه در این امرمهم باید احساس مسئولیت و تکلیف کنند.

سرپرست با بیان این‌که بحث ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از جمله رسالت‌های مهم سازمان ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی بوده است، یادآور شد: در طول سال، برنامه‌ها، مسابقات و جشنواره‌های ورزشی زیادی در سطح استان برگزار کرده‌ایم که همه آن‌ها را مزین به نام شهدای والامقام و به ویژه شهدای ورزشکار کرده‌ایم.

وی با اشاره‌ به این‌که سرکشی از  خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران از جمله دیگر برنامه‌های اداره کل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی بوده، ابراز کرد: در سفر به شهرستان‌های استان نیز حضور در مزار شهدا نخستین کار بنده و سایر همکاران ما بوده است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی  در پایان تبیین کرد: رونمایی از کتاب شهدای ورزشکار خراسان‌جنوبی نیز از دیگر اقدامات اداره کل ورزش و جوانان بوده است.

لازم به ذکر است که نمایشگاهی‌ از آثار مختلف شهدای ورزشکار خراسان جنوبی نیز در حاشیه این مراسم برپا شده و همچنین از خانواده‌های شهدای ورزشکار استان تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/ا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha