جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ایت الله بهشتی خبرگان فارس

حوزه / عضو مجلس خبرگان رهبری، بنابر سخن امیرالمومنین(ع) داشتن اعتدال را به معنای زهد دانست و تاکید کرد: انسان نباید در حالت خوشی ها و مصیبت ها اعتدال خود را از دست دهد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، آیت الله احمد بهشتی در برنامه تلویزیونی «حرم سوم» با اشاره به اینکه انسان باید دارای زهد باشد، اظهار داشت: همان طور که انسان در برابر مصیبت ها اعتدال را رعایت می کند، در برابر شادی ها نیز باید اعتدال را رعایت کند.

وی با بیان اینکه انسان نباید خود را به دست اندوه و غم بسپارد، افزود: اگر خداوند به انسان توفیق، ثروت و جایگاهی داد نباید حالت فرح بخش نه به معنای خوشحالی، بلکه به معنای حالت مستی پیدا کند، چرا که این حالت، حالت زهد نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری، بنابر سخن امیرالمومنین(ع) داشتن اعتدال را به معنای زهد دانست و تاکید کرد: انسان نباید در حالت خوشی ها و مصیبت ها اعتدال خود را از دست دهد.

وی ادامه داد: هر فردی که به گذشته ها اندوهگین نشود و بر هرچه به دست آورده خوشحال نشود، زهد را از هر دو طرف به دست آورده است، این مورد از نظر زهد جامعیت دارد.

آیت الله بهشتی به صبر اشاره و خاطرنشان کرد: انسان هایی که دارای زهد هستند نه در مصیبت ها و نه در خوشحالی ها اعتدال خود را از دست نمی دهد.

عضو خبرگان رهبری، صبر جمیل را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: انسان در برخی موارد صبر را سرلوحه قرار می دهد، اما ممکن است آن صبر جمیل نباشد، بنابراین انسان باید همانند حضرت یعقوب صبر جمیل را سرلوحه زندگی خود قرار دهد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha