پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
بیش از ۲۰۰ کیلو مواد غذایی خیریه در مساجد شهر اسکاتلندی جمع آوری شد

حوزه/ مساجد و مراکز اسلامی در شهر داندی، چهارمین شهر بزرگ اسکاتلند، به جمع آوری مواد غذایی و کمک های نقدی برای امور خیریه به مناسبت ماه ولادت پیامبر اسلام (ص) اقدام کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از thecourier، جامعه اسلامی در شهر داندی، چهارمین شهر بزرگ اسکاتلند، گردهم آمدند و با همکاری یکدیگر موفق به جمع آوری بیش از 200 کیلوگرم مواد غذایی برای امور خیریه شدند.

این کمپین بزرگ که با همکاری چهار مسجد اصلی اسکاتلند فعالیتش را آغاز کرد از نوع خود در این کشور بی مانند بود. این مساجد با همکاری سازمان آکادمی رهبران آینده در طی 2 هفته درماه نوامبر نزدیک به 260 کیلوگرم مواد غذایی فاسدنشدنی را همراه با 170 یورو کمک مالی برای یک خیریه محلی جمع آوری کردند.

کمپین مربوطه از سرتاسر منطقه شهری اسکاتلندی، مواد غذایی و خیریه های نقدی را جمع آوری کرد، به گفته اعضای کمپین مواد غذایی توسط یک بانک غذا میان نیازمندان توزیع خواهد شد.

رضوان رفیق مدیر عملیاتی بانک غذایی اسلامی در این باره گفت: این یک تلاش فوق العاده بوده و ما بسیار تحت تاثیر قرار گرفته ایم. من تاکنون در هیچ کجای اسکاتلند ندیده بودم که مساجد اینگونه با اتحاد با همدیگر همکاری داشته باشندف دیدن سخاوتمندی مردم بسیار غافلگیر کننده بود و ما به تلاش های داوطلبانه افتخار می کنیم.

وی افزود: ما کمک های زیادی از مساجد دریافت کردیم و آن ها به اجتماع به این توافق رسیدند که آرمان مهمی در پیش است و می خواستند که به شهرمان کمک رسانی کنند.

گفتنی است مسجد تاجدار مدینه، مرکز اسلامی و فرهنگی اسکاتلندی، مسجد المکتوم، مسجد مرکزی داندی و همچنین آکادمی رهبران آینده از 9 تا 23 نوامبر برای این پروژه خیریه فعالیت کردند، به دانش آموزان در هر مؤسسه نامه هایی با جزئیات مربوط به کمپین و اقلام مواد غذایی برای آوردن به مسجد داده شده بود. ولادت حضرت محمد(ص) پیامبر عظیم الاشان اسلام، بهانه راه اندازی این کمپین بود.

رفیق در این باره گفت: ما تصمیم داریم این حرکت را به یک اقدام سالانه تبدیل کنیم. چرا که مواد غذایی به ویژه در فصل زمستان و در زمان کریسمس بیشتر از هر زمانی ضروری است. ما یک اجتماع هستیم و صرف نظر از نژاد و مذهب و قومیت به یکدیگر کمک رسانی می کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha