پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
شکایت مرد مسلمان از شورای شهر انگلیسی به خاطر قبر پدرش

حوزه/ یک مرد مسلمان از شورای شهر والسال در انگلستان که به او اجازه نمی دهند یک سنگ مرمر بلند را روی قبر پدرش نصب کند تا مانع از عبور مردم از روی قبر شود شکایت کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از تلگراف، یک مرد مسلمان از اعضای شورای شهر والسال در انگلستان که اجازه نمی دهند روی قبر پدرش را سنگ مرمر گذاشته و مانع از قدم گذاشتن مردم روی قبر شود، به دادگاه شکایت کرده است.

براساس قانون قبرستان شهر انگلیسی والسال، قبرها فاقد سنگ افقی بوده و تمام قبرستان را چمن احاطه کرده است، یک سنگ قبر نیز بر روی هر مزار به حالت ایستاده گذاشته می شود.

عطا الحق یک مسلمان بریلوی می گوید شورای شهر والسال در منطقه منچستر – لیورپول به او اجازه گذاشتن سنگ قبر بر روی مدفن حافظ القدری، پدرش را نمی دهند و به این ترتیب حقوق انسانی او را زیر پا گذاشته اند. به گفته وی بر اساس شریعت اسلام پا گذاشتن روی قبور مکروه بوده و شورای شهر با ممانعت از سنگ قبر گذاری، حقوق مدنی او را زیر پا گذاشته است.

گفتنی است جلسه دادرسی این پرونده قرار است امروز در دیوان عالی لندن برگزار شود.

باریستر میشل فوردهام وکیل سرپرست پرونده الحق در این باره گفت: موکل ما به دنبال یک ارزیابی قضایی از قوانین و مقررات مربوط به گورستان ها و مقبره ها در انگلستان است که حاضر نیستند به وی اجازه دهند یک سنگ مرمر لبه دار را روی مزار پدرش نصب کند.

وی گفت که موکلش خواستار تغییر این قانون است.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha