جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام موسوی لارگانی

حوزه/ حجت الاسلام موسوی لارگانی گفت: تحقق سند الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت که جزو مطالبات رهبری است می تواند با همکاری و همیاری همه آحاد و قوا محقق شود و مایه امید روشن بخش آینده کشور باشد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان،  اردیبهشت ماه بود که خبر ارائه سند الگوی پایه اسلامی- ایرانی پیشرفت منتشر شد. این سند حاصل هفت سال تلاش مرکز الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت است. 

رهبر انقلاب دستگاه‌ها، مراکز علمی، نخبگان و صاحب‌نظران را به بررسی ابعاد مختلف این سند تدوین شده فراخواندند. صادق واعظ زاده رئیس مرکز الگوی پایه اسلامی- ایرانی پیشرفت هم اعلام کرده بود، این الگوی پایه باید به پختگی فکری برسد.

حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی در گفت وگو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان پیرامون رسالت مجلس و آحاد ملت در مقابل این سند اظهار کرد: قطعا رهنمودهای رهبرمعظم انقلاب هم برای مجلس، دولت و سه قوه کشور و آحاد مردم به نظر من، لازم الاجرا است

وی بیان کرد: اگر مباحث اقتصادی مد نظر رهبر معظم انقلاب را در سال های گذشته توجه کرده بودیم، امروز شاهد مشکلات عدیده اقتصادی نبودیم. به عنوان نمونه رهبر معظم انقلاب فرمودند حرام شرعی است که کالای مشابه کالایی که در داخل کشور تولید می شود، از خارج وارد شود، ولی تراز واردات ما در سال 96 نسبت به سال 95 بیشتر بوده و این نشان از بی توجهی به این فرمایش دارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با ابراز تاسف از اینکه برخی از مسئولین به دنبال پر کردن جیب خودشان و منفعت شخصی به جای منفعت نظام و مردم هستند، گفت: بحثی که رهبر معظم انقلاب درباره الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت فرمودند، امری مهم است

حجت الاسلام موسوی لارگانی تاکید کرد: اگر سران سه قوه و مسئولان دولتی دست به دست هم بدهند، قطعا در این زمینه موفق خواهیم شد، ما ابتدای انقلاب بدون هیچ تجربه و امکانات خاصی، مردم دست به دست هم دادند و جوانان به میدان آمدند و بدون هیچ تجربه حکومت داری و مدیریتی به واسطه روحیه انقلابی و اسلامی مردم بر مشکلات متعدد پیروز شدیم.

وی ادامه داد: این مهم که جزء مطالبات رهبری هم هست می تواند با همکاری و همیاری همه آحاد و قوا محقق شود و مایه امید روشن بخش آینده کشور باشد، ولی لازمه آن همت والا  و کنار گذاشتن مسائل سیاسی است، ما نمی گوییم عقیده سیاسی نباید باشد ولی دخالت دادن مسائل سیاسی درامور کشور و نظام آسیب زا است.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان عنوان کرد: متاسفانه بسیاری از آراء نمایندگان مجلس سیاسی است، چه بسا افرادی از مجلس با دانستن معایب طرح ها و لوایحی، باز به آن موارد رأی مثبت می دهند که این امر مصداق دخیل کردن مسائل سیاسی در امور کشور است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha