جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
یزدانشهر

حوزه/ معاون سابق سیاسی سپاه صاحب الزمان(عج) اصفهان گفت: تحلیل سیاسی داشتن مهم ترین ویژگی یک طلبه و مبلّغ انقلابی است تا بداند در چه شرایطی زندگی می کند و راه را انتخاب کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان؛ نشست سیاسی بصیرتی با موضوع «آگاهی به مسائل روز»، با سخنرانی سرهنگ بهرامی، معاون سابق سیاسی سپاه صاحب الزمان(عج) اصفهان، در مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) یزدانشهر برگزار شد.

سرهنگ بهرامی در جمع طلاب گفت: امام صادق(ع) می فرمایند:‌کسی که عالم به زمانش باشد دچار شک و شبهه نمی شود، تحلیل سیاسی داشتن مهم ترین ویژگی یک طلبه و مبلغ دینی است که بداند در چه شرایطی زندگی می کند تا بتواند راه را انتخاب کند، وقتی که کتاب عبرت های عاشورا را مطالعه می نماییم علت اساسی که امام حسین(ع) به مسلخ رفت نداشتن تحلیل سیاسی صحیح مردم در آن زمان بود، چون در بین افرادی که به امام(ع)‌ پشت کردند نماز شب خوان، منبری و... داشتیم و از انقلاب پیامبر اکرم(ص) و خلافت امام علی(ع) هم زیاد نگذشته بود، پس نداشتن تحلیل و بصیرت سیاسی سبب شهادت و تنها گذاشتن امام حسین(ع) بود.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای فرمودند: بلاهایی که بر سر ملت ها می آید، به دلیل نداشتن بصیرت و تحلیل صحیح سیاسی است، ویروس هایی که امروز در جامعه وجود دارد و به جامعه و ملت اسلامی حمله کرده از این دو خلاء استفاده می کند، حضرت علی(ع) فرمودند: آدم با بصیرت کسی است که هر حرفی که شنید زود باور نکند و روی آن فکر کند و پدیده ها را با دید عبرت و بصیرت نگاه کند. اگر به پدیده های اطرافمان خوب دقت نکنیم و خوب تجزیه و تحلیل نشوند، خواص جامعه هم دچار اشتباه می شوند.

 بهرامی ادامه داد: سنت های الهی بر همه قوم ها و ملت ها وارد می شوند و تغییر ناپذیرند، سنت آزمایش را هر قوم و جامعه ای می چشد. در روایت آمده است: فردی از امام صادق(ع) سوال کرد: یا بن رسول الله سخت ترین آزمایش ها برای چه کسانی است؟ فرمودند:‌ سخت ترین آزمایش ها متعلق به پیغمبران و پیروان آنهاست.  

وی تصریح کرد: امروز دو ویروس به جامعه ی ما حمله کرده یکی مطرح کردن مسئله جدایی دین از سیاست که این مسئله را انگلیسی ها مطرح نمودند، وقتی میرزا رضای شیرازی آن فتوای بزرگ را داد و نقشه انگلیسی ها را از بین برد از همان روز انگلیسی ها به این فکر افتادند که باید سیاست را از دیانت جدا کرد. اسلام بر اساس سیاست است و اولین حکومت اسلامی را که پیغمبر(ص) ایجاد کرد همراه با سیاست بود.

معاون سابق سیاسی سپاه صاحب الزمان(عج) اصفهان، افزود: حضرت آیت الله خامنه ای فرمودند: ‌ما از حوزه های علمیه توقع داریم حوزه علمیه انقلابی داشته باشند، اگر عملکرد انقلابی نداشته باشیم سیلی می خوریم، مشکلات اقتصادی امروز جامعه ی ما ناشی از عملکرد ماست که انقلابی نیست، مشکلات اقتصادی امروز ما 80 درصد از درون کشور است و تنها 20 درصد از تحریم هاست. با یک مدیریت انقلابی می توانیم مشکلات اقتصادی را کنار بگذاریم، ما از سخت تر از این عبور کرده ایم، با رویکرد اینکه دین از سیاست جداست می خواهند نقش اساسی که حوزه های علمیه دارند را کمرنگ کنند، روزی بازرگان نزد حضرت امام خمینی(ره) آمد و گفت:‌ شما به قم بروید و سیاست را به ما بسپارید حضرت امام(ره) فرمودند: با این سیاستی که شما می گویید مخالفیم ما حکومت اسلامی را می خواهیم.

وی اظهار کرد: حضرت آیت الله خامنه ای در جمع کنفرانس کشورهای اسلامی فرمودند: بیداری اسلامی استعمار را به دستپاچگی انداخته است، رژیم صهیونیسم قبلاً 6 روز با کشورهای عربی می جنگید و شکستشان می داد ولی امروز بعد از یک و نیم روز آتش بس را قبول می کند. این یعنی افول رژیم صهیونیسم و افول آمریکا.

 بهرامی ادامه داد: برخی امروز می گویند باید در مقابل استکبار کوتاه بیاییم کوتاه آمدن در مقابل استکبار یعنی پذیرش ذلت. امام علی(ع)‌ فرمودند: ‌اگر شما بخواهید در خانه بمانید به این امید که دشمن به در خانه شما بیاید و با لگد دشمن از خواب بیدار شوید، ذلیل خواهید شد. برای پاسخگویی به ندای مستضعفان و مظلومانی که یاری می خواهند و هم برای امنیت و منافع خود باید در منطقه ای خارج از مرزهای خودتان با دشمن جنگید.

وی اظهار کرد: این سنت آزمایش نکته مهمی است. فتنه جامعه آخر زمانی، فتنه اقتصادی است، ما امروز در شرایط جنگ اقتصادی قرار داریم. رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای هفده سال پیش فرمودند: هر چه می توانید وابستگی بودجه را از نفت کم کنید، الان دستمان در جیب نفت است. و خرج کشورمان، یارانه ها، حقوق کارمندان و... همه را از نفت تامین می کنیم.

معاونت سابق سیاسی سپاه صاحب الزمان(عج) افزود: یکی از شاهرگ های اقتصادی ما کشور عراق است. روزانه شصت میلیون دلار از عراق، پول وارد ایران می شود. در حقیقت یک سوم نیاز ارزی، از عراق وارد ایران می شود. یک تیمی در عربستان در اربعین تلاش می کرد که رابطه عراق با ایران را بر هم بزنند. خبرگزاری رویتر از صعودی ها پول گرفت تا پنجاه دروغ نسبت به ایران و عراق درست نمایند تا رابطه این دو کشور به هم خورد. چون راه تنفس ایران از عراق می گذرد و آمریکا این مسئله را می دانست. آمریکا اینجا هم شکست خورد. وحدت خیلی مهم است. حضرت آیت الله خامنه ای فرمودند:‌راههای تنفس کشور را باز کنید. و بعد از اربعین رهبری چه تشکری از عراقی ها به خاطر پذیرایی و میزبانی آنها از مردم ایران نمود.

وی ادامه داد: صهیونیست ها دانشکده ای در تلاویو به نام شیعه شناسی داشتند و چند سال است که اربعین شناسی را هم راه انداخته اند. انگلیسی ها هم اسلام شناس ها و شیعه شناس ها را جمع کرده اند تا بفهمند فلسفه اربعین چه است. امروز بعد از 1400 سال موجی در جهان اسلام بوجود آمده که بزرگترین راهپیمایی را در روز اربعین راه انداختند و می بینیم صهیونیسم ها را به وحشت انداخته، دیوار دور مرزهایشان که چهار متر بود به هفت متر رساندند. اگر این شعار که سخن حضرت امام راحل است که فرمودند: راه قدس از کربلا می گذرد، عملیاتی شود بیت المقدس آزاد می شود. اگر اربعین به سمت قدس رود چه اتفاقی می افتد.

بهرامی گفت: بچه بسیجی های فلسطینی با آتش زدن لاستیک انتفاضه دود راه انداختند. صهیونیست ها که نزدیک به هفتاد سال معامله قرن را به راه انداخته اند امروز گیر افتاده اند که با دود دارد دودمانشان به باد می رود و به وحشت افتاده اند که کمتر از بیست و پنج سال دیگر زنده هستند.

وی افزود: ویروس دوم که در جامعه ما رخنه کرده است، ایجاد یاس و نا امیدی در بین مردم است، برخی ها می گویند نظام اسلامی ناکارآمد است، اگر این نظام ناکارآمد بود همان ابتدای انقلاب بلعیده می شد، چون این نظام کارآمد است به سن چهل سالگی رسیده است.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha