سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محسن  قرائتی

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین قرائتی خطاب به روحانیون با بیان اینکه باید در راستای هر رفتار و عملی از سوی خودمان توجیه درست‌دینی داشته باشیم و مردم رفتارهای خودسر از ما را پسندیده نمی‌دانند، اظهار داشت: اینکه به ما می‌گویند «حجت‌الاسلام»، یعنی باید برای رفتارها و اعمال خودمان حجت شرعی داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن قرائتی، پیش از ظهر امروز در جمع طلاب و روحانیون مدعو  بیست و هفتمین اجلاسیه سراسری نماز در تالار امیرکبیر دانشگاه سمنان، خطاب به روحانیونبا بیان اینکه باید در راستای هر رفتار و عملی از سوی خودمان توجیه درست‌دینی داشته باشیم و مردم رفتارهای خودسر از ما را پسندیده نمی‌دانند، اظهار داشت: اینکه به ما می‌گویند «حجت‌الاسلام»، یعنی باید برای رفتارها و اعمال خودمان حجت شرعی داشته باشیم.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به لزوم مطالعه تفسیر قرآن کریم، تصریح کرد: هر روحانی که می‌خواهد به تبلیغ دین بپردازد در طول دوران عمر خود باید حتماً و حداقل یک دور از تفسیر قرآن کریم را مطالعه کرده باشد.

وی با اشاره به اینکه تفسیر معارف و معنای قرآن کریم، دریای عمیقی است که تمام‌شدنی نیست، افزود: بنده 40 سال است که در تلویزیون هر شب جمعه به تبلیغ و تفسیر قرآن کریم پرداخته‌ام و اگر به‌عنوان‌مثال به تمام کتب شهید مطهری برای محتوای سخنرانی خود مراجعه می‌کردم، مطالب کم می‌آوردم، اما هنوز که هنوز ناگفته‌های قرآنی بسیار زیاد است و حتی در جلسه امروز بیش از 12 ساعت هم اگر از تفسیر قرآن حرف بزنیم وقت کم می‌آوریم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قرائتی با تأکید بر لزوم افزایش مطالعه در میان روحانیون به‌ویژه مسئولان امر در حوزه نماز خاطرنشان کرد: هر مسئول در حوزه نماز حداقل باید 30-40 کتاب در حوزه نماز را مطالعه کرده باشد، تا بتواند دقیق و درست در این حوزه گام بردارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • فرید IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
    0 0
    فرق است میان تفسیر و ...