سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام محمد انوری

حوزه/ حجت الاسلام انوری در دومین گردهمایی «نقشه راه انقلاب اسلامی»، گفت: استفاده از علوم غربی و عاریت گرفتن از آنها باعث ناکامی ما در رسیدن به اهدافمان خواهد شد، باید با پای خودمان این مسیر را طی کرده و به هدفمان برسیم و برای این مهم، به تربیت نیروی انسانی و کادرسازی نیازمندیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز،‌ حجت الاسلام محمد انوری، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز، امروز در دومین گردهمایی «نقشه راه انقلاب اسلامی» که با عنوان «سه گام تا تمدن اسلامی» در سالن آمفی تئاتر دانشکده حقوق و علوم انسانی دانشگاه تبریز برگزار شد، گفت: در مسیر دست یافتن به تمدن اسلامی، دو عنصر مهم «طراحی مسیر» و «تفکر و تربیت نیروی انسانی» وجود دارد که باید برای رسیدن به هدف، از آنها بهره بگیریم.

وی افزود: استفاده از علوم غربی و عاریت گرفتن از آنها باعث ناکامی ما در رسیدن به اهدافمان خواهد شد، باید با پای خودمان این مسیر را طی کرده و به هدفمان برسیم و برای این مهم، به تربیت نیروی انسانی و کادرسازی نیازمندیم.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز، بیان داشت: برای رسیدن به تمدن اسلامی باید به تغییراتی دست بزنیم؛ اولین تغییر باید در انگیزه صورت بگیرد، عمدتاً بر اساس انگیزه های فردی دست به کاری می زنیم، ولی با انگیزه‌های فردی نمی توانیم به تمدن سازی برسیم. تغییر در نگرش و بینش مسئله دیگری است که باید نگرش های تمدنی داشته باشیم و اگر غیر این باشیم، در این مسیر موفق نخواهیم بود.

حجت‌الاسلام انوری بیان داشت: تغییر در روش‌ها مسئله ی دیگری است که باید مد نظر قرار گیرد، با روش های مرسوم نمی توان به غایت خود دست یابیم، روش هایی که متعلق به دیگران می باشد نیز قادر نخواهد بود ما را به تمدن اسلامی برساند. با این سه تغییر خواهیم توانست نسبت به کادرسازی و تربیت نیروی انسانی اقدام کنیم.

وی در پایان با تأکید بر اینکه باید روش خود را از شیوه تبلیغی به تبیین مسائل تغییر دهیم، اظهار کرد: در طول چهل سال انقلاب اسلامی مفاهیم اساسی نظام اسلامی را به خوبی تبلیغ کرده‌ایم، ولی در بحث تبیین این مفاهیم که نیاز امروز جامعه است، مشکلات اساسی وجود دارد. باید تبیین در سطح دانشگاه و حوزه های علمیه به خوبی صورت بگیرد و کرسی‌های نظریه پردازی فرصت مناسبی برای مباحث تبیینی است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha