پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین هاشم الحیدری ، معاون فرهنگی حشدالشعبی عراق

حوزه/ معاون فرهنگی حشدالشعبی، با بیان اینکه دعواهای سیاسی در ایران برای ملت‌های مستضعف نگران کننده است، گفت: دلگرمی جوانان یمنی باشید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت الاسلام و المسلمین سید هاشم الحیدری، معاون فرهنگی حشدالشعبی عراق، پیش از ظهر امروز در سلسله نشست‌های نخبگانی چلچراغ، به تحلیل جریان انقلاب اسلامی ایران در منطقه پرداخت و با بیان اینکه مردم کشورهای اسلامی، به خوبی قدر انقلاب اسلامی ایران را می‌دانند، اظهار داشت: امروزه یک جوان عربی خیلی بیشتر از انسان‌های ولایتمدار ایرانی، قدر مقام معظم رهبری و انقلاب را می‌دانند، چراکه شما ایرانیان در وسط نعمت قرار دارید و به قول معروف، ماهی وقتی قدر آب را می‌داند که از آن خارج شود!.

وی با بیان اینکه بیشترین دغدغه قشر جوان جامعه امروز ایران، مسائل سیاسی، حقوق‌های نجومی، گرانی ارز، دعواهای سیاسی و دیگر حواشی روز جامعه است، گفت: اجازه دهید امروز یک ایران جدید با نگاه بیرون از کشور برای شما ترسیم کنم، نگاه مردم دیگر کشورها به ملت ایران، همچون یک ملت و کشور پیشرفته و جهان اولی است، آنها توسعه علم و دانش و پیشرفت فناوری‌ها در ایران را یک قدرت برتر می‌دانند و به همین دلیل نگاهشان به شما معطوف است.

* جمهوری اسلامی امید مردم نیجریه است

معاون فرهنگی حشدالشعبی عراق، با بیان اینکه امید مردم نیجریه به جمهوری اسلامی است، تصریح کرد: با اینکه مردم نیجریه سلاح ندارند، اما قدرت سیاسی جمهوری اسلامی به‌قدری است که وقتی امام خامنه‌ای در یکی از سخنانشان شعار «همدلی و هم‌زبانی» را مطرح کردند، ما به عینه لمس کردیم که این مسأله چقدر می‌تواند به رهایی کشورمان از ظلم و استبداد مؤثر باشد.

* آسیب دعواهای سیاسی داخل ایران

وی ادامه داد: دعواهای سیاسی، برای ما و ملت‌های مستضعف نگران کننده است. وقتی در عراق، سوریه و یمن می‌شنویم که فلان دعوای سیاسی بین مسئولان ایرانی پیش آمد، ما نگران می‌شویم، به همین دلیل شما نخبگان باید مراعات مردم بحرین، یمن، سوریه، نیجریه و لبنان را داشته باشید.

حجت الاسلام و المسلمین هاشم الحیدری، با بیان اینکه جمهوری اسلامی فقط متعلق به ایران نیست، گفت: جمهوری اسلامی برای همه کشورهای عالم بوده و امروز امام خامنه‌ای به معنای واقعی کلمه ولی امر مسلمین جهان و امید مردم فلسطین، بحرین و نیجریه است.

حجت الاسلام و المسلمین هاشم الحیدری، به سؤال «چرایی حضور قوای نظامی ایران در سوریه» این‌گونه پاسخ داد: ما دیدیم تکفیریون با مردم سوریه چه کردند! خدا آن روز را نیاورد که پای داعش به ایران باز شود که اگر شود، بلایی بدتر از صدام و بعث بر سر ملت ایران خواهد آورد.

وی ادامه داد: وقتی یک گروه تکفیری وارد شهری می‌شود، همه‌چیز در آنجا نابود می‌شود. در مرحله اول ناموس آن شهر به اسارت برده می‌شود، در مرحله دوم اموال و دارایی‌های مردم و سوم جان مردم! در آخر نیز همه آن شهر با خاک یکسان می‌شود.

* کلید رمز استقامت و پیروزی سوریه در جنگ با دواعش

معاون فرهنگی حشدالشعبی عراق، کلید رمز استقامت و پیروزی سوریه در جنگ با دواعش را صلابت و قدرت یک فرد، دانست و گفت: در همان سال اولیه جنگ سوریه با گروه‌های تکفیری، وقتی داعش 85 درصد سوریه را به تصرف خود در آورد و نوبت به حرم حضرت زینب(س) رسید، همه گفتند که کار سوریه تمام شده و فقط 3 الی 4 ماه از عمر دولت بشار مانده است! اما یک نفر در کل جهان ایستاد و با قاطعیت و قدرت تمام بیان کرد که ما اجازه سقوط سوریه را نمی‌دهیم! آن فرد، شخصی جز حضرت امام خامنه‌ای نبود.

* وضعیت بحرانی یمن

حجت الاسلام و المسلمین هاشم الحیدری، در بخش دیگری از سخنان خود، به وضعیت بحرانی یمن اشاره کرد و اظهارداشت: یمنی‌ها در وضعیت خطرناکی به سر می‌برند! از قحطی غذا و دارو گرفته تا ظلم حکام ظالم بر سر مردم بی‌گناه! باید ملت ایران که سردمدار حرکت‌های انقلابی در جهان بوده، از آنها حمایت کنند.

وی با اشاره به نقش انصارالله یمن در بهبود اوضاع و غلبه جبهه جنگ به نفع مردم، تصریح کرد: کسی تصور نمی‌کرد که حضور جوانان یمنی به‌ویژه همان جبهه انصارالله به رهبری سید عبدالملک الحوثی، این چنین قدرت جنگ را عوض کند و ورق به نفع مردم و جوانان یمنی برگردد.

* لزوم حمایت سایبری از جوانان یمنی

معاون فرهنگی حشدالشعبی، با تأکید بر حمایت سایبری از جوانان یمنی، گفت: بحث یمن، میان بسیجیان و رسانه‌های ایرانی باید بیشتر مطرح شود؛ چراکه جنگ یمن در ایران واقعاً مظلوم بوده و لازم است از حیث کمک‌های حمایتی، فعالیت‌های بیشتری صورت گیرد.

* دلگرمی جوانان یمنی باشید

حجت الاسلام و المسلمین هاشم الحیدری، در پایان با بیان اینکه نیازهای یمن در زمینه مسائل پولی و کمک‌های انسان دوستانه، بسیار زیاد و حمایت‌ها خیلی کم است، گفت: هر صدا، پیام و هشتگی در فضای مجازی، دلگرم‌کننده جوانان یمنی است، همان‌گونه که امروز نقش امام خامنه‌ای و حزب‌الله لبنان در یمن زیاد است، باید نقش جوانان ایرانی نیز در آنجا زیاد شود.

 

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha