جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدیر کل سازمان تبلیغات فارس

حوزه/ حجت الاسلام مهرابی با بیان اینکه مردم از موازی کاری ها گله مندند، گفت: ساخت فرهنگسرا و خانه محله در کنار مسجد معنا ندارد، چرا که مساجد خلوت می شوند، لذا مردم انتظار دارند مسجد محور کارها قرار بگیرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام مهرابی شامگاه چهارشنبه، در نشست صمیمی که در مسجد آیت الله امام ذوالانوار شهرک فرهنگیان برگزار شد، با اشاره به اینکه با پیگیری های انجام شده مشکلات مساجد منطقه ۹ احصا شده و به صورت مکتوب خدمت نماینده ولی فقیه در فارس ارائه خواهد شد، اظهار داشت: حضور نماینده ولی فقیه در چنین نشست هایی به همراه مسئولان کمک بسیار بزرگی برای برطرف شدن مشکلات می شود.

وی، مسجد را پایگاه قرآنی دانست که درب آن به روی مردم باز است و افزود: مسجد فضای مناسبی برای حضور نیروهای انتظامی برای امن کردن منطقه است، همچنین حضور دیگر مسئولان در مساجد می تواند به کم کردن مشکلات کمک شایانی کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس به مشکلات مساجد منطقه ۹ و مطالبه های مردم اشاره و تصریح کرد: یکی از مطالبه های مردم این منطقه، عدم توسعه اماکن مذهبی است، لذا در خواست مردم این است به تناسب توسعه های شهری توسعه اماکن دینی و مذهبی نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به کمبود فضای ورزشی و آموزشی در این منطقه، عنوان کرد: با توجه به اینکه این مناطق جزو حاشیه شهر محسوب می شود امیدواریم فضای آموزشی و ورزشی نیز در این مناطق توسعه یابد.

حجت الاسلام مهرابی با بیان اینکه مردم از موازی کاری ها گله مندند، خاطرنشان کرد: در کنار مسجد، فرهنگسرا و خانه محله معنا ندارد، چرا که مساجد خلوت می شوند، لذا مردم انتظار دارند مساجد محور کارها مسجد قرار بگیرد.

وی به دیگر مشکلات و مطالبه های مردم اشاره و ابراز کرد: پروژه های ناتمام که در حاشیه کمربندی ایجاد شده مشکلات عدیده ای را برای مردم به وجود آورده که امیدواریم هرچه سریعتر اتمام یابد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس ادامه داد: مردم درخواست های مکرری برای حضور اعضای شورای شهر در مساجد دارند که باعث رونق مساجد می شود.

وی، مقبره شهدا به ویژه شهدای گمنام در منطقه ۹ را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: با وجود اینکه دو شهید گمنام در این منطقه وجود دارد از روزی که تدفین شده اند هیچ مسئولی بر سر قبور آنان حضور نیافته است.

لزوم رفع مشکلات مردم

حجت الاسلام محمد فقیهی امین امام جماعت مسجد آیت الله امام ذوالانوار نیز در این مراسم ضمن تشکر از حضور مسئولان حاضر در این نشست، اظهار داشت: امیدواریم که این نشست ها هم تداوم داشته باشد هم موجب رفع مشکلات شود.

وی با بیان اینکه منطقه ۹ شیراز دارای ظرفیت های مطلوبی است، افزود: امیدواریم با حضور مسئولان در این منطقه شاهد رشد و تعالی این منطقه نیز باشیم.

در پایان این جلسه، مدیران شهری اعم از ادارات شهرداری، فرمانداری، نیروی انتظامی، اداره اوقاف و امور خیریه، اداره تبلیغات اسلامی، کمیته امداد، و ... با حضور بر سر میز خدمت، پاسخگوی مطالبه های مردم بودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha