جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ سومین بزرگداشت شهدای مدافع حرم مدرسه علمیه فاطمی

حوزه/ جانشین فرمانده سپاه علی بن ابیطالب(ع) گفت: ما از مرز های کشور و انقلاب دفاع می کنیم و در هر مرزی با انقلاب که خطری آن را تهدید کند، حضور خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، سرهنگ رضا حافظی چهارشنبه شب در سومین یادواره شهدای مدافع حرم مدرسه علمیه فاطمی قم که در این مدرسه برگزار شد، اظهار داشت: انقلاب را مدیون امام راحل و شهدا هستیم.

وی گفت: اکنون که در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی هستیم، اگر بخواهیم از دستاورد های این انقلاب سخن بگوییم روز ها و شب ها می توان سخن گفت.

جانشین فرمانده سپاه علی بن ابیطالب(ع) تصریح کرد: انقلاب ما از چند نقطه شروع شد که از آن می توان به حوزه علمیه و اهالی قم نام برد که از اولین ها بودند بنابراین شهدای زیادی هم تقدیم انقلاب نمودند.

وی تصریح کرد: آثار خون شهدای ما در این سرزمین چنان برکتی داشت که در ظرف حدود 11 ماه تمام ایران را فرا گرفت و ضربه محکمی بر استکبار جهانی وارد آورد.

از دستاورد های مهم انقلاب تشکیل نظام اسلامی بود

سرهنگ حافظی با بیان اینکه از دستاورد های مهم انقلاب تشکیل نظام اسلامی بود گفت: حوادث بسیاری بعد از انقلاب رخ داد که از جمله می توان به جنگ در سوریه اشاره کرد.

 وی افزود: جنگ سوریه با جنگ ما تفاوت هایی داشت از جمله اینکه سوریه یک مرنبه به طور کامل سقوط کرد و جنگ از دمشق شروع شد، در حالی که در کشور ما اوج پیشروی دشمن در خوزستان و مهران بود.

 جانشین فرمانده سپاه علی بن ابیطالب(ع) توضیح داد: در کشور ما دشمن تعریف شده بود ولی در سوریه اینگونه نیست و گروهک های مختلف وجود دارند که  برخی از این گروه ها ازداخل خود کشور و برخی از خارج اند و پشتیبان کننده آن ها هم  کشور های قدرت مند هستند.

وی با بیان اینکه بو کمال در سوریه همچون خرمشهر ما است بیان کرد: در سوریه عملیاتی در بو کمال داشتیم که از عملیات های ما در دفاع مقدس سخت تر بود؛ چرا که این منطقه در حاشیه فرات قرار دارد و دارای پوشش گیاهی کامل است و بو کمال را چون خرمشهر خدا آزاد کرد.

سرهنگ حافظی گفت: این عملیات از آن جهت با اهمیت بود که بیشترین فتوحات را داعش در سوریه داشت، خشن تر از گروهک های دیگر بود، قدرت آن نسبت به گروه های دیگر به مراتب بیشتر بود و مهم تر از همه اینکه اعلام دولت کرده بود.

این مدافع حرم ادامه داد: فاصله 250 کیلومتری تا بو کمال را در بیابان با شجاعتی که رزمندگان و شهدا داشتند و با وحدت و ائتلافی که ایجاد کرده بودیم توانستیم بدون هیچ مشکلی طی کنیم، تا به آن جا برسیم.

وی گفت: بو کمال در سوریه با همه سختی ها آزاد شد و اگر از این همه سخت تر باشد با شجاعت رزمندگان و خون شهدا آن را آزاد خواهیم کرد.

سرهنگ حافظی عنوان کرد: ما از مرزهای کشور و انقلاب دفاع می کنیم و در هر مرزی با انقلاب که خطری آن را تهدید  کند حضور خواهیم داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha