شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
قاضی دادگاه در نیجریه، ۳۵ تن از شیعیان بازداشتی را بی گناه اعلام کرد

حوزه/ درحالی که بیش از ۱۲۰ تن از اعضای جنبش اسلامی نیجریه به اتهام واهی «شورش و برهم زدن نظم و آرامش عمومی» به دادگاه فرستاده شدند، قاضی تعداد زیادی را بی گناه اعلام کرده و آزاد کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری«حوزه» به نقل از news24، یک قاضی دادگاه نیجریه، اتهامات زده شده به 35 تن از شیعیان بازداشتی در ایام اربعین حسینی را بی اساس دانسته  و به آزادی آنان حکم داد.

درحالی که پلیس نیجریه حداقل 120 تن از اعضای جنبش اسلامی نیجریه را به اتهام «شورش و برهم زدن نظم و آرامش عمومی» به جرم راهپیمایی مسالمت آمیز در ایام اربعین حسینی بازداشت کرده بود، یک قاضی روز چهارشنه 35 تن از شیعیان را که در میان بازداشتی ها به سر می بردند بی گناه اعلام کرد، سایر بازداشتی ها نیز به قید وثیقه آزاد می شوند.

گفته می شود پلیس و ارتش نیجریه که از دولت عربستان سعودی خط می گیرد در سال های اخیر توسط جامعه بین الملل متهم به سرکوب کردن شیعیان شده است.

در زمستان 2015 نیز 1 هزار مسلمان شیعه به دست نظامیان ارتش در شهر زاریا قتل عام شدند و شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر جنبش اسلامی نیجریه از آن زمان تاکنون در بازداشت حکومت به سر می برد، یک گور دسته جمعی که توسط ماهواره ها پیدا شد جسد بیش از 300 تن از شیعیان را دربرگرفته بود. راهپیمایی های مسالمت آمیز شیعیان برای آزادی رهبرشان از زندان همچنان ادامه دارد.

در اربعین امسال نیز بیش از 45 عضو جنبش با شلیک گلوله مستقیم نظامیان ارتش به شهادت رسیده و صدها تن دیگر بازداشت شدند، ارتش نیجریه تنها به کشتن6 نفر اذعان دارد و مدعی است که راهپیمایان با پرتاب سنگ و مواد آتش زا ارتشی ها را تحریک کرده اند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha