پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام مرتضی خورشیدی

حوزه/ استاد حوزه علمیه کردستان گفت: برای رفع مشکلات فردی و اجتماعی تنها مشاوره های کلاسیک هرگز راهگشا نمی باشد، بنابراین مراکز دینی همانند حوزه های علمیه باید نیروهایی در این راستا برای ایجاد کانون های مشاوره اسلامی به صورت تخصصی تربیت نمایند.

حجت الاسلام مرتضی خورشیدی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، اظهار داشت: هیچ یک از ما نمی توانیم منکر برخی از ناهنجاری ها در جامعه باشیم، لذا در مقابل این ناهنجاری ها همگی به نوعی مسئولیم و باید وارد میدان عمل شویم.

استاد حوزه علمیه کردستان تاکید کرد: بنابراین حضور تمام اقشار فرهیخته جامعه برای مبارزه با این ناهنجاری های لازم و بایسته است.

حجت الاسلام خورشیدی به برخی از این ناهنجاری های اجتماعی و فردی اشاره کرد و بیان داشت: اعتیاد، طلاق، بیکاری و... از عمده ناهنجاری محسوس در جامعه است، پس اگر این ناهنجاری ها سریعا رفع نشوند، باید منتظر عواقب شدیدتری باشیم.

وی با اشاره به اینکه دور شدن از ارزشها و باورهای دینی یکی از علل تشدید این ناهنجاری ها می باشد، گفت: آمارها نشان می دهد بیشتر افراد نابهنجار و بزهکار به نوعی با دین و مسایل مذهبی غریبه هستند، لذا این امر نشان می دهد جامعه ای که از اعتقادات مذهبی دوری کند در گرداب ناهنجاری های بسیاری خواهد افتاد.

حجت الاسلام خورشیدی با تاکید بر لزوم ورود طلاب و روحانیون به مباحث اجتماعی، افزود: امروز جامعه به شدت نیازمند تقویت باورهای دینی است، امروز دین سدی در مقابل ناهنجاری های مختلف است و علم این را اثبات نموده است.

این پژوهشگر دینی به خلا مراکز مشاوره های اسلامی در جامعه اشاره داشت و گفت: جامعه ایرانی، جامعه ای دینی است، لذا برای رفع مشکلات فردی و اجتماعی تنها مشاوره های کلاسیک هرگز راهگشا نمی باشد، بنابراین مراکز دینی همانند حوزه های علمیه باید نیروهایی در این راستا برای ایجاد کانون های مشاوره اسلامی به صورت تخصصی تربیت نمایند.

وی در ادامه سخنان خود بیان کرد: از سوی دیگر اگر به آمارهای طلاق در جامعه نگاه کنیم، می بینیم که کم رنگ بودن مسائل معنوی و دینی از عوامل اولیه و زیرساختی در جدایی زوجین می باشد، لذا در صورت وجود مراکز مشاوره اسلامی می توان تا حد قابل توجهی از آمار بالای طلاق در جامعه کاست.

استاد حوزه علمیه کردستان در پایان سخنان خود اظهار داشت: البته راه اندازی مراکز مشاوره اسلامی نیازمند همکاری نهادهایی همانند بهزیستی، دانشگاه های علوم پزشکی و.... می باشد، بنابراین باید زمینه های ایجاد این مراکز هرچه سریعتر در کشور مهیا شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha