جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
روز دانشجو

حوزه/ حجت الاسلام غلامی گفت: در حقیقت روز دانشجو روز مطالبه گری و حق طلبی و روزی است که کلمه دانشجو معنای اصلی خود را می یابد.

حجت الاسلام محمدرضا غلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان در خصوص فرارسیدن 16 آذر و گرامیداشت روز دانشجو در تبیین این تعبیر شهید بهشتی درباره دانشجو که می فرماید« دانشجو مؤذن جامعه است، اگر خواب بماند نماز امت قضا می شود» اظهار کرد: شهید بهشتی به عنوان یک عالم دینی برجسته و یک فرد دانشگاهی به تمام معنا از این تعبیر درباره دانشجو استفاده کرده است، تعبیری که معنا و مفهوم عجیبی دارد و پیامی که از همه مهم تر در آن به چشم می خورد این است که مؤذن با اذان خود مردم را از خواب بیدار می کند و آنها را به یاد واجب بر زمین مانده می اندازد.

وی افزود: دانشجو با اندیشه و قلم خود جامعه ای که دچار خواب غفلت شده را به حرکت واداشته و زنده می کند و در حقیقت روز دانشجو روز مطالبه گری، استقلال و حق طلبی است و روزی است که کلمه دانشجو معنای اصلی خود را می یابد.

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشکده خوانسار، روز دانشجو را روز عدالت خواهی و استکبارستیزی این قشر بیان کرد و ادامه داد:  اگر امروز همه از شر مستکبران عالم غافل شوند و اگر دانشجو نیز بصیرت لازم را نداشته باشد، ارزش ها نیز از بین می رود و لذا امروز که برخی دشمنان اسلام و نظام را رنگ و لعاب داده و در لباس دوست نشان می دهند وظیفه دانشجو است که مؤذن اسلام و نظام باشد.

وی اضافه کرد: دانشجو باید به جامعه بفهماند که مستکبر همیشه مستکبر بوده و اگر در دوره ای نیز در لباس دوست ظاهر شود فریبی بیش نیست.

حجت الاسلام غلامی با تاکید بر لزوم آرمان گرایی  و ارزش گرایی در دانشگاه ها و اهمیت دادن به علم تصریح کرد: اگر می بینیم افولی در جامعه و آرمان های امام (ره) و انقلاب رخ می دهد این مسئله به دانشگاه ها بازمی گردد و نشان می دهد دانشگاه ها در این قضیه خواب مانده اند و یا فریب خورده اند.

وی خاطر نشان کرد: اگر جامعه ای پویا، ایده آل و زنده می خواهیم باید به اهل علم احترام بگذاریم و در وهله اول جامعه علمی باید برای خود احترام  قائل گردد و البته آن افرادی هم که وجود خدمات علمی و جوانان ارزنده ای که در این مسیر رشد کرده اند را نادیده می گیرند بی انصافی می کنند.

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشکده خوانسار با اذعان به این که در طول حضور 12 ساله خود در این منطقه شاهد همکاری و تعامل مناسب بین دانشگاه و مسئولان بوده، گفت: برخلاف برخی دانشگاه ها که در روز دانشجو اقدام به برگزاری جشن های مبتذل بدون در نظر گرفتن حرمت خون سه شهید این روزمی کنند، دانشگاه خوانسار به ویژه دانشکده ریاضی و کامپیوتر توانسته در این ایام با برگزاری نشست های مشترک بین دانشجویان و مسئولان و جلسات سخنرانی این روز را به روز مطالبه گری تبدیل نماید.

وی افزود: البته در این بین باید به دو نکته اساسی نیز اشاره شود نکته اول این است که اساتید و مسئولانی که خود را خادم دانشجو می دانند، باید بدانند اگر دانشجو نباشد، فضایی به عنوان دانشگاه نیز معنا نخواهد داشت، لذا با عنایت به این نکته باید بیش از هر چیز خود را خادم دانشجو بدانیم.

حجت الاسلام غلامی تاکید کرد: نکته دوم نیز آن است مسئولین دانشگاه باید توجه داشته باشند که اعتقاد و اعتماد به جوانان را مهم بدانند و همانند رهبر انقلاب با اعتماد و اعتقاد به جوانان از ظرفیت ها، توانایی ها و توانمندی های جوانانی که عرق و علاقه به ملیت و نظام دارند استفاده نمایند و به دانشجو امید بدهند چرا که قرار است آینده کشور به دست آنها رقم بخورد.

وی عنوان کرد: این که دانشجو در کرسی های آزاداندیشی و نشست هایی از این دست بدون ترس اظهار نظر می کند از برکت خون شهدا و زحمات خانواده های شهدا است و باید از همین ظرفیت ارائه نظرات، پیشنهادت و حتی انتقادات دانشجو برای پیشرفت دانشگاه ها و جامعه استفاده شود.

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشکده خوانسار با اشاره به این که نباید مسئولان منتظر دعوت دانشگاه برای حضور در محافل دانشجویی بمانند، گفت: مسئولان باید به طور خودجوش با حضور در بین دانشجویان و محیط های دانشگاهی شهرستان به طور مستقیم در جریان مشکلات و معضلات این قشر قرار گیرند و در کنار دانشجو نشست و گفتگوی مستقیم داشته باشند و صرفا دانشجو را بیگانه و میهمان شهرستان ندانند و یکی از حق هایی که این قشر به گردن مسئولان شهرستان دارند، همین مسئله است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha