جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
محمدرضا خباز-استاندار خراسان شمالی

حوزه/ استاندار سابق خراسان شمالی با بیان اینکه نمایندگان استان در مجلس صرفاً در انتخاب مدیران پیشنهاد می‌دادند و اصرار بر انتصابات نداشتند، گفت: همچنین ائمه جمعه این استان دخالتی در انتصابات استان نمی‌کردند که این موضوع شایسته قدردانی و سپاس است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، محمدرضا خباز، امروز در مراسم تکریم و معارفه استاندار خراسان شمالی که با حضور مسئولان کشوری و استانی در تالار گلشن بجنورد برگزار شد، از دلایل اصلی عقب‌ماندگی این استان در شاخص‌های توسعه را تضییع حق ۱۴ ساله این خطه در تنظیم بودجه‌های سنواتی دانست و از پیگیری جبران این مسئله از طریق رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور خبر داد.

وی با بیان اینکه خراسان شمالی در شاخص‌ها رتبه خوبی ندارد، افزود: دلیلش بعد از سه ماه مطالعه این است که ما در قانون مجلس ششم مصوب کردیم ۱۶ درصد اعتبار به خراسان شمالی دهند اما فقط ۱۲ درصد از اعتبارات خراسان را داده‌اند.

خباز اضافه کرد: وقتی سازمان برنامه بودجه این استان استیجاری است مشخص است که در این زمینه مشکل داریم، البته ما با 7.5 میلیارد ساختمانی را برای این سازمان خریداری کردیم.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا آقای نوبخت قول داده که گروهی تشکیل شود و موضوع اعتبار خراسان شمالی بررسی شود.

خباز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مهم‌ترین مطالبات اهالی خراسان شمالی از دولت، اظهار کرد: اجرای فاز دوم پتروشیمی خراسان و آلومینای جاجرم مطالبه مردم این استان است.

وی همچنین با اشاره به وضعیت مطلوب خراسان شمالی از نظر امنیتی، افزود: شورای تأمین خراسان شمالی منسجم بوده و وضعیت این استان همواره سفید است.

خباز با بیان اینکه نمایندگان این استان همدلی مناسبی با مدیران اجرایی دارند، اضافه کرد: با وجود برخی شائبه‌ها، نمایندگان استان در مجلس صرفاً در انتخاب مدیران پیشنهاد می‌دادند و اصرار بر انتصابات نداشتند.

استاندار پیشین خراسان شمالی تصریح کرد: همچنین امام جمعه‌های این استان دخالتی در انتصابات استان نمی‌کردند که این موضوع شایسته قدردانی و سپاس است.

مجید پورعیسی، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار و سرپرست استانداری خراسان شمالی هم در این نشست، اظهار کرد: خراسان شمالی نه فقط گنجینه فرهنگ‌ها بلکه گنجینه ظرفیت‌ها است.

وی افزود: چراغ راه ما در حل مشکلات، کاهش فقر و نابرابری و ناهنجاری‌ها، همان وحدت کلمه و مشارکت در تصمیم سازی و تصمیم‌گیری‌ها است.

گفتنی است، در این مراسم با قدردانی از زحمات محمدرضا خباز، استاندار سابق خراسان شمالی، محمدعلی شجاعی به‌عنوان استاندار جدید این استان معرفی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha