سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
کد خبر: 471024
۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۰
نماز

حوزه/همایش تخصصی ائمه جماعت مدارس استان قم امروز در سالن اجتماعات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام محمودی، در همایش تخصصی ائمه جماعت مدارس استان قم که در سالن اجتماعات جامعه مدرسین در قم برگزار شد، در اهمیت توجه و همنشینی با جوانان  گفت: امام حسن(ع) فرمودند «محب اهل بیت(ع) وارد بهشت می شود، ولی همنشین اهل بیت(ع) نمی شود، زمانی همنشین می شود که ما را یاری کند».

این کارشناس نماز با بیان اینکه موضوع یاری امام(ع) چگونه محقق می شود، افزود: زمانی که امام(ع) از پَس غیبت ظهور کردند، یکی از کارهای مهمی که انجام می دهند، اقامه نماز است. مبلغ دین از این طریق می تواند به امام(ع) یاری کند.

وی عنوان کرد: مبلغ دین کسی است که به نماز، اقامه آن و جوانان اهمیت دهد و این همان مسئله ای بود که اهل بیت(ع) بر اهمیت آن تأکید داشتند.  رهبر انقلاب بر اهمیت توجه به جوانان و اقامه نماز جماعت در مدارس آموزش و پرورش تأکید و توصیه می کنند.

ایجاد عشق به خدا در میان جوانان

کارشناس نماز افزود: مبلغ موفق کسی است که محاسن کلام اهل بیت(ع) را درست و جذاب ارائه دهد و اگر قصد تربیت دارد، لازم است از ایجاد عشق خدا، اهل بیت(ع) و خوبی ها برای جوانان بیان کند.

وی عنوان کرد: دومین شاخصه تربیت در بین جوانان، محبت و ایجاد علاقه به جوانان است. محبت می تواند بسیاری از مشکلات را حل کند. باید کاری کرد جوانان عاشق، روحانی و مبلغ شوند.

راه های ایجاد محبت بین نوجوان به وسیله مبلغ

حجت الاسلام محمودی گفت: برای ایجاد محبت لازم است کارهایی مانند، ایجاد کرامت نفس و ارزش دادن به جوانان، ایجاد امنیت، دادن امید به نوجوانان، ارائه الگوهای دست یافتنی، پوشیدن لباس نو از سوی مبلغ، عطرزدن، دادن حس مشارکت به جوان، ایجاد صمیمیت و ایجاد ذائقه در بین جوانان با نشستن، حرف زدن، دادن هدیه ودست دادن با نوجوانان، ایجاد آرامش به جوانان به وسیله لبخند، محبت و شلوغ نبودن فضای نمازخانه؛ توجه به نیازهای جوانان به وسیله کتابهایی چون آرامش طوفانی؛ توجه به خلاقیت جوانان انجام داد.

روش های ایجاد جذابیت

این کارشناس امر نماز با بیان اینکه لازم است، دین، جذاب برای جوانان ارائه شود، افزود: جذابیت در مراحل مانند مربی و محتوا اتفاق می افتد. انبیاء الهی جذاب بودند، اخمو نبودند، مهربان، عاشق جوانان و متواضع بودند. 

وی عنوان کرد: برای ارائه محتوای جذاب لازم است به مسائلی مانند گفتن بسم الله با لحن زیبا، ارائه داستان زیبا، ارائه سؤال، بیان طنز درکلاس و بیان معارف با طنز توجه کرد.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha