پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام محمدرضا معصوم خانی

​حوزه/معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار گفت: بسیاری از دشمنان و بدخواهان داخلی و خارجی به دنبال نفوذ در بین قشر دانشجو هستند و اولین گام آنها جدایی حوزه و دانشگاه است، لذا باید در برابر این توطئه های پیچیده دشمنان هوشیار باشید و تعاملات خود با حوزه و روحانیت را بیش از پیش افزایش دهید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام محمدرضا معصوم خانی، امروز در جمع تعدادی از دانشجویان دانشگاه پیام نور شهرستان بیجار ضمن تبریک فرا رسیدن روز دانشجو، اظهار داشت: دانشجویان جزو سرمایه های این مملکت محسوب می شوند و باید آنان را مدیران و مسئولان آینده این نظام عنوان کرد.

معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار در ادامه سخنان خود بیان داشت: دانشجویان برای اینکه در آینده بتوانند راه انقلاب را تداوم ببخشند، باید به صورت جدی در زمینه علم آموزی تلاش داشته باشند، البته باید در کنار علم آموزی مباحث دینی و اسلامی را مدنظر داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه علم بدون عمل برای انسان هیچ گاه ثمربخش نخواهد بود، تاکید کرد: علمی که شما در دانشگاه و مراکز آموزش عالی فرا می گیرد باید به گونه ای باشد که برای فردای جامعه اسلامی منشا خیر و برکت باشد، نظام و انقلاب حساب ویژه ای روی دانشجو باز نموده است.

حجت الاسلام معصوم خانی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اهمیت بسیار بالایی برای قشر دانشجو قائل هستند، گفت: امام خامنه ای درباره دانشجویان می فرمایند « من می‌خواهم غالب یا بیش از غالب بدنه دانشجویی کشور، مجموعه‌ای متعهّد و دارای احساس مسؤولیت نسبت به آرمانهای دانشجویی باشند. یکی از این آرمانها مسأله علم است؛ دومی عدالتخواهی است و آرمان سوم، آزاداندیشی و آزادیخواهی است».

وی تصریح کرد: این فرموده رهبر معظم انقلاب نشان می دهد که علم باید با تعهد و تقوا همراه باشد و این دو لازم و ملزوم همدیگر هستند.

معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار گفت: امروز بسیاری از دشمنان و بدخواهان داخلی و خارجی به دنبال نفوذ در بین قشر دانشجو هستند و اولین گام آنها جدایی حوزه و دانشگاه است، لذا باید در برابر این توطئه های پیچیده دشمنان هوشیار باشید و تعاملات خود با حوزه و روحانیت را بیش از پیش افزایش دهید.

این استاد حوزوی ادامه داد: یکی از اقشاری که به جرات می توان گفت از ارکان اصلی شکل گیری انقلاب اسلامی بود، همین دانشجویان پیرو خط امام بودند که امام راحل را هرگز تنها نگذاشتند که این برای شما دانشجویان افتخاری بس بزرگ است.

حجت الاسلام معصوم خانی یادآور شد: یکی از وظایف شما دانشجویان در این برهه خاص از تاریخ انقلاب اسلامی، مبارزه با مظاهر غربی و لیبرالسیم است. دشمنان با تمام امکانات به جنگ انقلاب و اسلام آمده اند. مقام معظم رهبری در این باره می فرمایند:« در جنگ نرم، شما جوانهای دانشجو، افسران جوان این جبهه‌‌‌‌‌‌‌‌‌اید... افسر جوان تو صحنه است؛ هم به دستور عمل میکند، هم صحنه را درست می‌‌‌‌‌‌‌‌‌بینید؛ با جسم خود و جان خود صحنه را می‌‌‌‌‌‌‌‌‌آزماید. لذا اینها افسران جوانند؛ دانشجو نقشش این است».

معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار گفت: از سخنان رهبر معظم انقلاب به خوبی هویداست که دانشجو باید در کنار تعهد به انقلاب و اسلام، در زمینه علم بسیار کوشا باشد و بتواند آینده این انقلاب برآمده از دل مردم را بیمه نماید.

حجت الاسلام معصوم خانی در ادامه سخنان خود گفت: هیچ کسی منکر فعالیت های دانشجویی نیست ولی با این وجود باید مواظب برخی از دسته بندی های سیاسی در دانشگاه باشید، زیرا بسیاری از این دسته بندی ها و جناح بندی ها به صورت مستقیم و غیرمستقیم آرمانهای نظام مقدس جمهوری اسلامی را مورد هدف قرار داده اند.

معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار گفت: در جایی دیگر امام خامنه ای درباره وظیفه شما جوانان نخبه و دانشجو می فرمایند:« انتظار من از شما جوانها و اساتید این است. تولید علم کنید. به سراغ مرزهای دانش بروید. فکر کنید. کار کنید. با کار و تلاش می‌شود از مرزهایی که امروز دانش دارد، عبور کرد».

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha