جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان

​حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: در سالهای اخیر توطئه های بسیاری برای به حاشیه بردن جنبش های دانشجویی در کشور توسط دشمنان پی ریزی شده است که با هوشیاری و بصیرت شما دانشجویان همگی این توطئه های خنثی شده است، ولی با این وجود بازهم باید مراقب نفوذی ها و دشمنان داخلی این نظام و ملت باشید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان امروز به مناسبت سالروز 16 آذرماه روز دانشجو در نشستی با جمعی از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کردستان، اظهار داشت: مسیر انقلاب را همین شما دانشجویان انتخاب نمودید و امروز این مملکت شما را به عنوان سرمایه های آینده خود می بیند.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: شما دانشجویان در عرصه دانش و علم در نظام اسلامی وظیفه ای به مراتب مشکل تر و سنگین تر از سایر اقشار جامعه برعهده دارید، شما باید حافظان و پاسداران این نظام اسلامی باشید.

این استاد حوزوی با تاکید بر اینکه دانشگاه و حوزه علمیه در این راستا حرکت می کنند، افزود: حوزه های علمیه به مانند دانشگاه محل تحصیل علم و دانش هستند و اشتراکات زیادی بین این دو وجود دارد، ولی با این وجود برخی از دستان ناپاک به دنبال این هستند که این دو قشر علمی جامعه اسلامی را از هم دور کنند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه دانشجویان باید درک بسیار خوبی از وضعیت مملکت و نظام داشته باشند، گفت: شما نخبگان جامعه جزو اهداف جنگ نرم دشمنان هستید، لذا در دوران تحصیل باید مواظب باشید که در دام جناح ها و باندهای سیاسی و یا اعتقادی و... نیفتید.

حجت الاسلام والمسلمین عربیان ادامه داد: شما جوانان رشید باید بدانید که علم به همراه تهذیب نفس و معرفت کامل می شود. مقام معظم رهبری در این باره می فرمایند:« عزیزان من! رابطه با خدا را جدّی بگیرید. شما جوانید؛ به آن اهمیت بدهید، با خدا حرف بزنید، از خدا بخواهید. مناجات، نماز، نماز با حال و با توجّه، برای شما خیلی لازم است. مبادا اینها را به حاشیه برانید».

این استاد حوزوی تاکید کرد: حرکت در مسیر علم و دیانت شما را در برابر ناملایمات روزگار قوی می سازد، بنابراین هرگز نباید از دین و واجب اسلام دوری بگیرد که این خواسته دشمنان است.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان ادامه داد: در سالهای اخیر توطئه های بسیاری برای به حاشیه بردن جنبش های دانشجویی در کشور توسط دشمنان پی ریزی شده که با هوشیاری و بصیرت شما دانشجویان همگی این توطئه های خنثی شده است، ولی با این وجود بازهم باید مراقب نفوذی ها و دشمنان داخلی این نظام و ملت باشید.

این استاد حوزوی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: امروز اگر می خواهیم که پایه این نظام مستحکم تر از گذشته باشد، نیازمند همسویی بیشتر طلاب و دانشجویان هستیم، زیرا وحدت این دو زمینه های استقلال و اقتدار نظام را هموارتر می سازد.

حجت الاسلام والمسلمین عربیان در پایان سخنان خود گفت: درهای حوزه ها و مدارس علمیه استان کردستان بر روی شما دانشجویان باز است، لذا از شما نخبگان استان و کشور می خواهم که حوزه و طلبه را از جنس خود بدانید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha