پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ نشست روسای انجمن های علمی حوزه با مسئولان پژوهشگاه رویان

حوزه/ انجمن های علمی حوزه علمیه قم ، به دنبال توسعه مرزهای معرفتی دینی متناسب با نیازهای دینی واجتماعی و سیاسی در کشور هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین عبدالرسول  هاجری، مسئول دبیرخانه انجمن های علمی حوزه در نشست رؤسای انجمن های علمی حوزه با رئیس پژوهشگاه رویان که درسالن اجتماعات این انجمن  در قم برگزار شد، گفت: در جلسه ای که در تهران بین مسئولان پژوهشگاه و انجمن علمی برگزار شد، بر همکاری علمی دو مجموعه در مسائل پژوهشی، علمی، ارائه مباحث نو و جدید درباره تلاقی بین علوم جدید پزشکی و مستحدثه  در حوزه مطالعاتی که در مرزهای دانش انجام می شود، تأکید شد.

وی افزود: در این مرزهای دانشی به سوالات و مسائلی برخورد می شود که جز,  مباحث مستحدثه است و غیر از فتوا نیازمند به مطالعه و تفقه در آن مباحث می باشد.

مسئول دبیرخانه انجمن های علمی حوزه عنوان کرد: علی القاعده این ارتباط بین حوزه دین و پژوهش و  نیز حوزه دین و تفقه برکاتی دارد که از جمله آن بالندگی هر دو حوزه، ورود مسائل جدید در دین، عرضه شدن دین در مسائل جدید و در جهان و مشخص شدن تکلیف مراکز پژوهشی در ارتباط با چار چوب و استانداردهای پژوهشی که در حوزه بررسی ها مورد نظر قرار می گیرد است.

حجت الاسلام والمسلمین هاجری گفت: در آن جلسه قرار شد موضوعاتی برای ادامه هدفمندی جلسات مشخص شود که در هر نشستی موضوعی مطرح و پژوهشگران رویان طرح بحث کنند.

وی ابرازداشت: اگر در ارتباط با آن موضوع تحقیقی در حوزه انجام شده، ارائه شود یا اگر قرار است تحقیقی صورت گیرد، به صورت مشترک انجام شود.

 حجت الاسلام والمسلمین هاجری گفت: اولین مسئله که قرار است مورد بررسی قرار گیرد، در موضوع « مسائل و چالشهای دینی در ارتباط با تحقیقات و فعالیت های رویان» است. دراین رابطه لازم است از فعالیت پژوهشگاه توضیحاتی ارائه شود تا بهتر بتوان درباره نوع همکاری علمی تصمیم گرفت.

مسئول دبیرخانه انجمن های علمی حوزه در ادامه با اشاره به فعالیت های انجمن علمی حوزه گفت: بخشی از ظرفیت های حوزه علمیه، درانجمن های علمی است. هم اکنون  19 انجمن علمی  فعال است.

وی افزود:  بخشی در ارتباط با علوم سنتی فقه، حدیث و کلام است  و بخشی از فعالیت ها  مربوط به مباحث جدید مانند سیاست، دین و سلامت است.

مسئول دبیرخانه انجمن های علمی حوزه گفت: این انجمن داری 5 هزار عضو پیوسته و ناپیوسته  می باشد و دغدغه انجمن علمی، مباحث و چالش هایی است که نظام با آن سرکار دارد، ودر این راستا تلاش می کند.

حجت الاسلام والسلمین هاجری اظهارداشت: مرکز رویان که به دنبال گسترش مرزهای دانش است، انجمن های علمی حوزه هم به دنبال توسعه مرزهای معرفتی دینی متناسب با نیازهای دینی و اجتماعی و سیاسی  در کشور هستند.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha