پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کافی

حوزه/ رئیس دانشگاه فردوسی مشهد با بیان این که این نشست قطعا شروعی تازه و نو برای همگرایی و همبستگی پژوهشگران در سراسر کشور است، گفت: کشور ما ثروت و سرمایه های بزرگی دارد که از جمله آن توانمندی های پژوهشی ایران اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، اختتامیه نوزدهمین نمایشگاه پژوهش و فناوری و دهمین نمایشگاه دستاوردهای علمی پژوهشی حوزه علمیه خراسان با حضور جمعی از پژوهشگران و فناوران در عرصه‌های علمی، صنعتی و حوزوی برگزار شد.

دکتر کافی، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد و دبیر نوزدهمین نمایشگاه پژوهش و فناوری با بیان این که این نشست قطعا شروعی تازه و نو برای همگرایی و همبستگی پژوهشگران در سراسر کشور است، گفت: هر کشوری به‌داشته‌های ویژه‌ای افتخار می‌کند، کشور ما نیز ثروت و سرمایه های بزرگی دارد که از جمله آن توانمندی های پژوهشی ایران اسلامی است.  

کافی با تاکید بر اینکه پژوهشگران کشور ما در هر نقطه‌ای از دنیا که حاضر شده‌اند، افتخار آفریده‌اند، بیان کرد: در حوزه پژوهش ایران اسلامی سرآمد است و پژوهشگران ایرانی در عرصه شتاب علمی توانسته‌اند رتبه کشورمان را به‌هفدهم در عرصه بین‌المللی برسانند و این حاصل فعالیت پژوهشگرانی است که با همت بلند تلاش می کنند.

وی با بیان این که امروزه تقاضای واقعی برای پژوهش کمتر به‌مراکز پژوهشی و دانشگاه‌ها ارجاع می‌شود، عنوان کرد: شاید اگر صنعت ما به‌جای ورود تکنولوژی و فناوری، دست به‌سمت دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و فناوری دراز می‌کرد نتیجه بهتری را شاهد بود و بهتر می‌توانستند صنعت را روزآمد کنند و مجبور نبودند که با خط تولید چندین دهه گذشته کار کنند.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد با بیان این که امیدواریم به‌برکت چنین جشنواره‌هایی و نزدیک شدن حوزه‌های مختلف دانشگاه و صنعت به‌یکدیگر به‌زودی اهداف بلند پژوهشی تحقق پیدا کنند، بیان کرد: البته فقط صنعت و دانشگاه نیستند که نیاز دارند به یکدیگر نزدیک شوند، بلکه سیاست‌گذاران و برنامه‌ریزان کشور باید، برنامه‌های توسعه کشور را در جهتی پایه‌ریزی کنند که پژوهشگران از دست صنعت‌کاران اعتباراتشان را بگیرند و صنعتگران نیز با تایید پژوهشگران کارشان را به‌پیش ببرند.

وی با بیان این که اگر شما در صحنه نباشید استعدادهای این استان بزرگ به نمایش گذاشته نمی شود، تصریح کرد: دولت در چند ماه گذشته به‌دلیل مشکلات پیش آمده مجموعه خوشه‌های تخصصی در بعضی از حوزه‌ها مانند سرمایه اجتماعی و نظام پولی و بانکی تشکیل داد و از دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی تقاضا کرد در این زمینه کمک کنند که امیدواریم این مهم در کشور به‌یک روال تبدیل شود و هر سال بیش از قبل شاهد همگرایی فعالان عرصه پژوهش و فناوری استان باشیم.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha