شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
ح

حوزه/ حجت الاسلام حلاجی مفرد بر لزوم تبیین خدمات اجتماعی روحانیت تاکید کرد و با اشاره نقش روحانیون و طلاب در ترویج فرهنگ ایثار، فداکاری و فعالیت های جهادی، گفت: اگر بتوانیم باورهای مردم را در مسیر درست جهت دهی کنیم، قطعا از جان و دل برای آبادانی کشور و اقتصاد مقاومتی تلاش خواهند کرد.

حجت الاسلام محمد حسین حلاجی مفرد، درحاشیه برگزاری نخستین جشنواره کشت بادام کوهی در 500 هکتار از اراضی بخش های برزک و نیاسر کاشان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، به اثرگذاری این طرح در تحقق و عملیاتی سازی اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری نظرات و اندیشه های بسیار بلندی دارند، کسی باور نمی کند یک رهبر و مرجع تقلید تا این اندازه نسبت به منابع طبیعی جدی و پیگیر باشد.

 وی، کشت بادام کوهی در بخش های برزک و نیاسر را کار بسیار ارزشمندی دانست و افزود: کشت بادام کوهی که الان در 500 هکتار از اراضی برزک و نیاسر انجام می شود قطعا 5 سال آینده میلیاردها تومان در آمد زایی برای کشور خواهد داشت.

امام جمعه برزک ادامه داد: اگر مردم را در کارهای عام المنفعه و امور آبادانی دخالت دهیم، به نتیجه مورد نظر خواهیم رسید، ولی اگر در مسائل کشاورزی، و... در مقابل مردم بایستیم و برایشان مشکل ایجاد کنیم، قطعا به هیچ جا نخواهیم رسید و دائما گرفتار خواهیم بود.

 حجت الاسلام حلاجی مفرد بر لزوم تبیین خدمات اجتماعی روحانیت تاکید کرد و با اشاره نقش روحانیون و طلاب در ترویج فرهنگ ایثار، فداکاری و فعالیت های جهادی، گفت: اگر بتوانیم باورهای مردم را در مسیر درست جهت دهی کنیم، قطعا از جان و دل برای آبادانی کشور و اقتصاد مقاومتی تلاش خواهند کرد.

وی، در پایان درختکاری و  توجه به زمبن و منابع طبیعی را متن دین دانست و تصریح کرد: روحانیت می تواند فرهنگ ساز باشد و مردم را در مسیر درست هدایت کند.

بیش از ۲۰۰ نفر از روحانیون، اساتید و طلاب کاشان روز گذشته در یک اقدام جهادی و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری، همگام با سربازان گروه 840 موشکی شهید کبریایی و اقشار مختلف مردم و با حضور معاون وزیرجهاد کشاورزی، مدیران حوزه علمیه کاشان، نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل و مسئولان محلی، در نخستین جشنواره کشت بادام کوهی بیش از 500 هتکار از اراضی برزک و نیاسر کاشان شرکت کردند.

وسعت عرصه‌های منابع طبیعی کاشان ۳۷۵هزار هکتار و ۷۵درصد وسعت این شهرستان  است.

بادام کوهی مقابل آب و هوای گرم و خشک مقاوم بوده و با ریشه‌ای که در عمق زمین می‌گستراند، از فرسایش خاک جلوگیری می‌کند.

این گونه همیشه سبز برای مهار روان آب‌ها و سیلاب‌ها نیز اثرگذار است و کشت آن در مراتع روستا‌های نابر، اسحاق آبا، چنار، سادیان و برزآباد کاشان رایج می‌باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha