جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله علیدوست

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم،تلفیق بصیرت و معنویت را رمز توفیق و کارآمدی جنبش دانشجویی در ایران اسلامی دانست.

آیت الله ابوالقاسم علیدوست در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، ضمن گرامیداشت شانزدهم آذرماه، روز دانشجو، ابراز داشت: بدون تردید دانشجویان از جمله اقشار بسیار مهم و تاثیرگذار جامعه هستند که در کنار طلاب و روحانیون می توانند در رشد و تعالی جامعه به خصوص در ابعاد علمی و فکری و فرهنگی، نقش اصلی را ایفا نمایند.

وی افزود: تحقق این مهم منوط به تلفیق تعهد و تخصص و همچنین بصیرت و معنویت است که اگر این ها با هم جمع شود، یک دانشجو و طلبه انقلابی می تواند هم در جهت خدمت به مردم و هم تحقق اهداف متعالی نظام اسلامی با توفیق همراه باشد.

این استاد حوزه در ادامه با بیان این که کماکان بحث اسلامی شدن دانشگاه یک مقوله بسیار مهم و کلیدی به شمار می رود، گفت: طبعاً در یک جامعه اسلامی هر نهادی چه دانشگاه و چه نهادهای دیگر می بایست اسلامی باشند، منتهای مراتب باید توجه داشت که مولفه ها و محورهای اسلامی شدن از جمله تقویت بُعد اخلاق و معنویت مورد غفلت واقع نشود.

وی تاکید کرد: همچنین یکی از مسایلی که می تواند بسترساز اسلامی شدن دانشگاه ها باشد این است که ما در جهت تامین خاطر دانشگاهیان و دانشجویان بکوشیم ، به این معنا و مفهوم که در جهت امنیت شغلی و اقتصادی آنان ، کار کلیدی و ریشه ای انجام داده و به این وسیله امید به آینده را در آن ها تقویت کنیم.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha