جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
موسوی اصفهانی

حوزه/ رهبر معظم انقلاب درباره لوایح خارجی فرمود، باید مراقب باشیم؛ اما می بینیم لایحه FATF با ۱۴۳ رأی موافق در مجلس رأی می آورد؛ باید به ایشان کمک کنیم تا حرفشان روی زمین نماند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله موسوی اصفهانی امروز در جلسه طلاب همدانی مقیم قم که در دفتر آیت الله العظمی نوری همدانی برگزار شد، اظهار داشت: جوانی که در حوزه های علمیه حضور پیدا می کند، بیشترین سرمایه گذاری را در راه دین خدا انجام داده است؛ اما نکته مهم این است که این سرمایه گذاری باید با جهت گیری الهی همراه باشد؛ حیف است که عمر خود را که سرمایه ای بی بدیل است، بیهوده تلف کنیم.

وی ابراز داشت: بنابر آیه قرآن کریم، باید تمام افعال و رفتار ما برای خدا باشد؛ اگر درس، بحث، رفت و آمدهای ما بوی خدا دهد، موفق خواهیم شد؛ اتصال ما باید الی الله باشد؛ نه الی الناس که درد بزرگی برای ماست؛ البته باید با مردم کار کرد و با آنان بود؛ ولی دلبسته نباشیم.

عضو خبرگان رهبری خاطرنشان ساخت: راه خدامحوری، راهی شدنی است که شهدای 16 و 17 ساله ما این راه را رفتند؛ زشت است برای ما که این همه سال در حوزه های علمیه تحصیل و تدریس کنیم؛ اما راهمان، راه خدامحوری نباشد.

مدیر حوزه علمیه همدان تصریح کرد: طلاب و فضلا باید تمام سرمایه خود را بر روی این مسئله بگذارند که رضایت خدای متعال را کسب کنند؛ ما مکلف به تکلیفیم؛ نه نتیجه؛ به همین دلیل باید فقط برای رضای خدا کار کرد.

این استاد حوزه اذعان داشت: طلاب باید برای ماندن در قم، زمان و هدف مشخص کنند تا بتوانند مطابق با زمان ماندن و اهدافی که دارند، برنامه ریزی کرده و خروجی مناسبی برای جامعه باشند.

آیت الله موسوی اصفهانی بیان داشت: در زمان حضور ما در حوزه علمیه قم، حجره، تغذیه، شهریه و ... به هیچ وجه وجود نداشت و طلاب با سختی های بسیار زیاد، روزگار درسی خود را می گذراندند.

وی اظهار داشت: شما باید افرادی که قصد ورود به حوزه های علمیه را دارند، با سختی ها، مشکلات و ... آن آشنا کنید؛ حضور در حوزه های علمیه، رشته سربازی امام زمان(عج) است و اگر می توانند این سختی ها را تحمل کنند، وارد شوند.

عضو خبرگان رهبری ابراز داشت: درس حوزه از رشته های دانشگاهی جداست؛ استاد ما نباید منتظر هیأت علمی شدن در حوزه باشد؛ اگر چنین انتظاری دارد، راه را اشتباه آمده است.

مدیر حوزه علمیه همدان خاطرنشان ساخت: حوزه ما نظیر نداشته و قیاسی برای آن وجود ندارد؛ اگر از ابتدا با هدف والا وارد حوزه شویم، تمام مشکلات برای ما آسان خواهد شد.

آیت الله موسوی اصفهانی با تأکید بر اینکه دین خدا به تمام من و شما نیازمند است، تصریح کرد: امروز یک هزار و 200 روستای استان همدان، دارای 200 روحانی است که طلاب و فضلای ما باید به منطقه خود برگشته و به تبلیغ امر دین بپردازند.

وی بیان داشت: ما به خدا معامله کردیم؛ پس باید به کمک دین بیاییم؛ امروز مقام معظم رهبری به فرد فرد روحانیون در خط امام، نیاز عملی دارد؛ پس باید حضوری فعال داشته باشیم.

عضو خبرگان رهبری اظهار داشت:  رهبر معظم انقلاب درباره لوایح خارجی فرمود، باید مراقب باشیم؛ اما می بینیم لایحه FATF با ۱۴۳ رأی موافق در مجلس رأی می آورد؛ باید به  ایشان کمک کنیم تا حرفشان روی زمین نماند.

مدیر حوزه علمیه همدان ابراز داشت: مگر مجلس ما مستقل نیست؟ چرا لایحه مستقل درباره پولشویی و مبارزه با تروریست نمی نویسید؟ چرا حرف ولی فقیه روی زمین می ماند؟.

آیت الله موسوی اصفهانی خاطرنشان ساخت: امروز با فعالیت های رسانه ای خود به دنبال زدن مهر سکوت بر مرکز علمی شیعه که باید بزرگترین حامی رهبر معظم انقلاب باشد، هستند.

وی تصریح کرد: رئیس جمهور در سخنان خود بیان کرده است که رؤسای قوه به اتفاق لوایح چهارگانه مرتبط با پولشویی را تأیید کردند؛ سخن ما رئیس محترم قوه قضائیه است که اگر آیت الله آملی لاریجانی موافق با این حرف هااست، ما سکوت کنیم؛ اما اگر موافق تأیید این لوایح نیست، موضع خود را بیان کند؛ نباید شاهد سکوت باشیم.

عضو خبرگان رهبری بیان داشت: ما باید استقلال خود را در این لباس حفظ کنیم؛ یک سال دیگر به انتخابات مجلس شورای اسلامی مانده است و مراقب باشیم از چه کسانی طرفداری کرده و آنان را به مردم معرفی می کنیم؟؛ مراقب باشیم با این معرفی ها عصای دست دشمنان نشویم؛ نماینده ای را معرفی نماییم که در موقع دوراهی، راه رهبر معظم انقلاب را بروند.

مدیر حوزه علمیه همدان اظهار داشت: امضاء کنندگان لوایح خارجی از آیت الله مدرس عذرخواهی کنند؛ مدرس جان خود را برای استقامت در مجلس گذاشت و نام او امروز ماندگار شده است؛ چقدر رهبر انقلاب فرمودند، این برجام نتیجه ای نخواهد داشت، اما مجلسیان ما چه کردند؟ هیچ موقع مقام معظم رهبری مستقیما مخالفت خود را اعلام نمی کنند؛ اما نمایندگان ما باید متوجه شوند که در چه راهی قرار بگیرند.

آیت الله موسوی اصفهانی ابراز داشت: طلاب و فضلا نباید صحنه را خالی کنند؛ اگر صحنه را خالی کنیم، حضرت آقا تنها می مانند و لوایح یکی پس از دیگری امضا می شود.

 

همچنین حجت الاسلام والمسلمین نقوی، رئیس مجمع نمایندگان طلاب همدان نیز در این جلسه گفت: از آیت الله موسوی همدانی به دلیل رونق حوزه های علمیه استان در ابعاد گوناگون کمال تقدیر و تشکر را داشته و قول هرگونه تعامل و همکاری را خواهیم داد.

وی به ارائه برخی از پیشنهادات پرداخت و ابراز داشت: «شرکت اعضای هیأت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب همدان در شورای حوزه استان»، «عضویت یکی از نمایندگان طلاب در شورای تبلیغ استان»، «تقویت و توجه به مدارس علمیه شهرستان ها و ارتقاء کیفی آنان»، «تعامل مدیران و معاونت های حوزه همدان با نمایندگان طلاب»، «کمک مادی به طلاب و فضلا در شرایط مشکلات اقتصادی امروز» و ... از جمله این پیشنهادات بوده است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha