جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
​مردم هلند تصور غلطی درباره مسلمانان در کشورشان دارند

حوزه/ تحقیقات انجام گرفته در ۳۷ کشور نشان داد که هلندی ها تصور می کنند ۲۶% جمعیت کشورشان در خارج از هلند متولد شده اند درحالی که رقم واقعی ۱۲% است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، یک مطالعه جدید که اخیرا توسط سازمان ادراک خطرات ایپسوس انجام شده نشان داد مردم هلند به شدت به اسلام هراسی مبتلا شده و نه تنها تعداد مسلمانان در کشورشان را غلط تخمین می زنند، بلکه نمی دانند که مسلمانان کشورشان اکثرا در هلند متولد شده و شهروند همان جا محسوب می شوند.

این تحقیقات که در 37 کشور انجام گرفت نشان داد که هلندی ها تصور می کنند 26% جمعیت کشورشان در خارج از هلند متولد شده اند درحالی که رقم واقعی کمتر از نصف و 12% است. آن ها همچنین تصور می کنند که 20% جمعیت کشورشان را مسلمانان مهاجر و پناهندگان تشکیل می دهند، حال آنکه جمعیت مسلمانان ساکن این کشور 5% می باشند.

نرخ بیکاری در هلند 4% بوده، درحالی که مردم این کشور نرخ بیکاری را 18% تصور کرده و آن را تقصیر مسلمانان می دانند.

گفته می شود ایپسوس تاکنون چندین مطالعه درباره «خطر ادراک» انجام داده و شکاف میان دیدگاه مردم و واقعیت را از سال 2012  به تصویر درآورده است. داده ها شامل نتایج کامل تمام کار انجام شده در منطقه در تقریبا 40 کشور با 150 مصاحبه می باشد.

گفتنی است بیشتر مسلمانان هلند در چهار شهر اصلی این کشور یعنی آمستردام، روتردام، لاهه و اوترخت سکونت دارند. تاریخچه ورود اسلام به هلند به قرن 16 برمی گردد زمانی که شماری از تجار در زمان حکومت عثمانی در شهرهای بندری این کشور سکنی گزیدند. در نتیجه نخستین مساجد در این کشور در اوایل قرن 17 و در شهر آمستردام ساخته شدند. در قرن های بعد نیز مسلمانان از کشورهایی چون اندونزی به این کشور مهاجرت کردند. تجدید حیات اقتصادی هلند در سال های 1960 و 1973 موجب شد دولت هلند برای استخدام نیروی مهاجر، عمدتا از ترکیه و مراکش اقدام کند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha