جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام حسینی شاهرودی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی با بیان این که دشمن تمام تلاش خود را بر ضربه زدن به حوزه علمیه قم به عنوان پایگاه علم دینی به کار گرفته است، گفت: دشمن قصد دارد با بهره گیری از ابزارهای نوین و شیوه های مختلف، ایران را به عنوان زمینه ساز ظهور را تحت تاثیر قرار دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی، روز گذشته، در جلسه طلاب و فضلای شهرستان قروه و کامیاران مقیم حوزه علمیه قم که در مدرسه عالی دارالشفا برگزار شد، به وصیت نامه امام حسن عسکری(ع) اشاره کرد و گفت: این امام همام در این وصیت نامه ضمن ارائه توصیه هایی برای تعامل با اهل سنت، بر تقویت ارتباط انسان با خداوند متعال تأکید می کنند.

وی با بیان این که ارتباط انسان با خداوند متعال تمام مسائل و مشکلات آدمی را حل می کند، تصریح کرد: زیاد یاد مرگ کردن از دیگر سفارسات امام(ع) در این وصیت نامه است؛ چراکه انسان اگر هر لحظه به یاد آخرت باشد، تمام امکانات و ابزارهای دنیوی را برای بالابردن رتبه های اخروی به کار خواهد بست.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان افزود: اگر انسان زیاد به فکر مرگ باشد، خواهد فهمید که وقت چندانی ندارد و دنیا را به چشم آسایشگاه و محفل آرامش نخواهد یافت و تمام توان و تلاش خود را برای کسب معارف الهی به کار خواهد گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی در ادامه، قرائت قرآن کریم و انس با آیات الهی را از دیگر سفارشات امام حسن عسکری علیه السلام عنوان کرد و ابراز داشت: کسانی که با قرآن کریم مانوس شده اند، همگی بر این امر تأکید دارند که ای کاش از قبل با آیات قرآن که معجزه ای الهی است، انس بیشتری پیدا می کردیم.

وی تصریح کرد: روانخوانی و توجه به ترجمه آیات الهی نباید مورد غفلت طلاب و فضلا قرار گیرد؛ در روایات اسلامی آمده که درجات بهشت به اندازه آیات الهی است.

نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به این که صلوات بر پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله از دیگر تاکیدات امام حسن عسکری علیه السلام است، یادآور شد: صلوات بر پیامبر گرامی صلی الله علیه و آله و محبت به اهل بیت علیهم السلام نشانه ایمان آدمی است؛ صلوات، برقرار کننده ارتباط آدمی با نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله و اهل بیت علیهم السلام است و همواره انسان را به یاد الگوهای الهی می اندازد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی در بخش دیگری از سخنان خود بر زمینه سازی ظهور منجی عالم بشریت توسط منتظران واقعی حجت خدا تأکید کرد و گفت: انقلاب اسلامی زمینه ساز ظهور حجت خداست و علم دین از شهر مقدس قم به جهانیان عرضه خواهد شد.

وی با بیان این که دشمن تمام تلاش خود را بر ضربه زدن به حوزه علمیه قم به عنوان پایگاه علم دینی به کار گرفته، ابراز داشت: دشمن قصد دارد تا ضمن بهره گیری از ابزارهای نوین و شیوه های مختلف، کشور ایران را به عنوان قلب تپنده انقلاب اسلامی و زمینه ساز ظهور را تحت تاثیر قرار دهد.

نماینده ولی فقیه در کردستان، غفلت کشورهای اسلامی از ظرفیت های انسانی و سرزمینی را از دسیسه های استعماری تمدن غربی عنوان کرد و یادآور شد: وحدت اسلامی با تمرکز بر تاکیدات قرآنی از مهمترین ابزارهای مقابله با دسیسه های شوم دشمنان خداست.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی با تأکید بر این که طلاب حوزه علمیه باید از تمام فرصت های پیش رو استفاده نمایند، خاطرنشان کرد: زمینه ها برای حضور و فعالیت گسترده فکری و معنوی طلاب و فضلای حوزه در استان فراهم تر شده است.

وی تصریح کرد: علیرغم وجود مشکلات فراوان در استان کردستان، فعالیت های تبلیغی طلاب رو به گسترش بوده و به صورت هدفمند دنبال می شود.

گفتنی است، پس از پایان سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی، طلاب و فضلا به بیان دغدغه های فرهنگی و تبلیغی خود پرداخته و نماینده ولی فقیه نیز پاسخ هایی را ارائه داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha