جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام مرتضوی پناه

حوزه/ نشست اخلاقی با موضوع «اخلاق الهی» در مدرسه علمیه خواهران الزهراء المرضیه(س) اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام حسین مرتضوی پناه،  در نشست اخلاقی با موضوع «اخلاق الهی»، در مدرسه خواهران الزهراء المرضیه(س) اصفهان به روایت پیامبر عظیم الشأن که فرمودند:" تخلقوا باخلاق الله" «به اخلاق خداوند متخلق باشید» اشاره و بیان کرد: هزار صفت از صفات خداوند در دعای جوشن کبیر آمده است و با مطالعه دقیق و درست این دعا می توان به شناخت اخلاق خداوند متعال دست یافت.

 استاد حوزه با اشاره به این که خداوند محسن است، افزود: یکی از صفاتی که انسان را خدائی می کند صفت احسان است.

حجت الاسلام مرتضوی پناه تصریح کرد: خداوند "اظهر الجمیل" است یعنی خوبی های بندگان را می پراکند و اگر بخواهیم خود را به این صفت بیارائیم باید خوبی های بندگانش را برای دیگران بیان کنیم.

وی، تمام صفات باریتعالی غیر از دو صفت منت گذاشتن و تکبر را برای انسان ها قابل کسب دانست و گفت: این دو صفت فقط مخصوص ذات اقدس الهی هستند و هیچ کس نباید ذره ای از این دو صفت را در وجود خود داشته باشد، زیرا «منت»، اعمال حسنه را نابود می کند و تکبر انسان را به هلاکت می کشاند.

استاد حوزه به طلاب توصیه کرد: به واسطه پذیرفتن ولایت امیرالمؤمنین علیه السلام و قرار گرفتن در مسیر کسب بهترین علوم یعنی علم محمد و آل محمد(ص) خداوند را شاکر باشید، چرا که بهترین علوم طبق روایات علم الادیان و علم الابدان است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha