شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
استغفار

حوزه/ امام صادق (علیه السلام) فرمود: هرگاه بنده بسيار استغفار كند (و از خداوند آمرزش خواهد) نامه عملش در حالى كه مى درخشد (به سوى خدا) بالا رود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، کتاب «واژه هاي اخلاقي از اصول كافي» اثری از مرحوم آيت الله علی مشکینی است که در آن، نکاتی زیبا و قابل استفاده پیرامون مباحث مختلف اخلاقی آمده و «حوزه نیوز» منتخبی از این نکات را در شماره های گوناگون تقدیم علاقمندان می نماید.

 

* استغفار

 

1. امام صادق (علیه السلام) فرمود: بنده مؤمن چون گناه كند، خداوند او را هفت ساعت مهلت دهد، پس اگر از خدا آمرزش خواست، چيزى بر او نوشته نشود و اگر اين ساعت ها گذشت و آمرزش نخواست يك گناه بر او نوشته شود، و همانا مؤمن پس از بيست سال به ياد گناهش افتد و از خدا آمرزش خواهد و خدا گناهش را بيامرزد، و كافر همان ساعت آن را فراموش ‍ كند.

 

2. از معصوم روايت شده كه: براى هر چيزى دارويى است و داروى گناهان، طلب آمرزش و استغفار است.

 

3. رسول خدا صلى الله عليه و آله فرمود: بهترين دعا، استغفار (و آمرزش ‍ خواهى است).

 

4. امام صادق (علیه السلام) فرمود: هرگاه بنده بسيار استغفار كند (و از خداوند آمرزش خواهد) نامه عملش در حالى كه مى درخشد (به سوى خدا) بالا رود.

 

5. امام رضا (علیه السلام) فرمود: مثل استغفار (و ريزش گناهان به سبب آن ) چون برگى است بر درختى كه (در فصل پاييز) بجنبد و آن برگ بريزد و كسى كه از گناهى استغفار كند و باز آن را انجام دهد، مانند كسى است كه پروردگار خود را مسخره كند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha