چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: موریانه‌های چهارگانه «اختلاط»، «اختلاف»، «اختلال» و «اختلاس» از درون به جان انقلاب افتاده‌اند که برخی از آن‌ها توطئه‌های دشمنان است و برخی دیگر از سوی معاندان داخلی است که دانسته یا ندانسته آن‌ها را دنبال می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری « حوزه» در خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام ‌جمعه بجنورد، امروز در همایش سیاسی فرماندهان نیروهای مسلح استان به ارکان جامعه پاک از نگاه قرآن و روایات اشاره کرد و اظهار داشت: دو رکن ایمان که همان حسن فاعلی است و اخلاق که همان حسن فعلی است از مهم‌ترین ارکان یک جامعه پاک است.

وی در ادامه افزود: اگر ایمان و اخلاق در جامعه نهادینه شود، آن جامعه مستحکم خواهد شد و در برابر خطرات و تهدیدهای مختلفی دشمنان مصون خواهد ماند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با بیان اینکه اخلاق نیکو از مهم‌ترین ویژگی‌های فردی و جمعی است و پشتوانه سیاست هر مجموعه است، خاطرنشان کرد: سیاست‌ها همواره باید با اخلاق آمیخته باشند تا جامعه دچار تنگنا و ازهم‌گسیختگی نشود.

وی در ادامه با اشاره به این‌که پشتوانه هر سیاستی اخلاق است افزود: در حدیثی از امام صادق (ع) می‌فرمایند: «إنّ اللّه َ عزّوجلّ أدّبَ نبيَّه فأحسنَ أدبَهُ، فلَمّا أكمَلَ لَهُ الأدبَ قالَ و إنّكَ لَعلَى خُلُقٍ عظيمٍ، ثمّ فَوّضَ إليهِ أمرَ الدِّينِ و الاُمّة لِيَسُوسَ عِبادَهُ» یعنی خداوند عزّ و جلّ پيامبر خود را تربيت كرد و نيكو تربيت كرد و چون ادب را در او به كمال رساند فرمود: «به‌راستی‌که تو داراى خوي و اخلاقی بزرگ هستى». آنگاه كار دين و امت را به او سپرد تابندگانش را باسیاست اداره كند و این نشان‌دهنده پیوند اخلاق و سیاست است.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: هدف غایی رسالت، سیاست است و سیاست جزء متن دین اسلام بوده و هست و پشتوانه سیاست اخلاق نیکو است.

وی در ادامه افزود: دین اسلام که کامل‌ترین دین الهی است جامعه را هیچ‌گاه نادیده نگرفته است و رسولان و اولیای خود را برای هدایت آن‌ها و دعوت به قوام و قیام فرستاده است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی بابیان اینکه حرکات جمعی همیشه از حرکات فردی مؤثرتر است، گفت: جامعه دینی با مقاومت و توپر است و قیام اجتماعی بر قیام فردی ارجحیت دارد.

وی با اشاره به این‌که سیاست نظام ما بر اساس اخلاق است، افزود: یکی از رموز پابرجا ماندن نظام اسلامی و به چهل‌سالگی رسیدن و دوران پختگی، صادق بودن با مردم و سیاست مبتنی بر اخلاق داشتن این نظام است.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه افزود: انقلاب ما همچون درخت پرثمری است که توانسته است پیام خود را به دنیا برساند و با تشکیل جبهه مقاومت بر شاخ و برگ این درخت تنومند افزوده‌شده است.

وی در پایان به موریانه‌های انقلاب اشاره کرد و افزود: موریانه‌های چهارگانه «اختلاط»، «اختلاف»، «اختلال» و «اختلاس» از درون به جان انقلاب افتاده‌اند که برخی از آن‌ها توطئه‌های دشمنان است و برخی دیگر از سوی معاندان داخلی است که دانسته یا ندانسته آن‌ها را دنبال می‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha