شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
یعقوبی

حوزه/ رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به این مردم‌سالاری دینی در نظام اسلامی متجلی شده است، گفت: شورای نگهبان در انتخابات همواره دیدبانی امین برای نظام و حافظ آرای ملت بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در دیدار اعضای دفتر نظارت شورای نگهبان بجنورد، اظهار کرد: انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، ازاین‌رو باید شورای نگهبان در تعیین صلاحیت نامزدهای انتخاباتی حساس‌تر عمل کنند.

امام‌جمعه بجنورد افزود: شورای نگهبان چشم بیدار و دیدبان نظام بود و در مسائل مهمی همچون انتخابات نقش‌آفرینی مؤثری دارد.

وی در ادامه با اشاره به این‌که شورای نگهبان حافظ آرای ملت است نه حافظ اهداف شخصی، خاطرنشان کرد: حتی یک رأی از آرای مردم هم ارزشمند است، زیرا هر برگ رأی همچون رمی جمرات، سنگی بر پیشانی دشمنان خارجی و معاندان داخلی است؛ ازاین‌رو باید از آن‌ها محافظت شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی، افزود: نظارت، پروژه سنگینی است که باید خیلی زودتر از برگزاری انتخابات شروع شود تا افرادی که کاندیدا می‌شوند به‌خوبی رصد شده و بهترین افراد برای انتخابات به ملت معرفی شوند.

وی تصریح کرد: ما طبق آیه شریفه «اَلَم یعلم بِاَنَّ اللهَ یَرَی» همه در مرئی و منظر خدا هستیم و خدا همه‌چیز را می‌داند و می‌بیند و اگر انسان همواره خدا که ناظر اصلی این جهان است را شاهد و ناظر اعمال و کردار خود ببیند خطا و گناه نمی‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه با اشاره به این‌که نظارت بازدارنده است، افزود: هر جا نظارت و مراقبتی باشد انسان کمتر خطا می‌کند و نقش شورای نگهبان در انتخابات هم باید این‌گونه باشد تا مردم و کاندیداها دچار لغزش و خطا نشوند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی اظهار کرد: شورای نگهبان و دفتر نظارت بر انتخابات جایگاه مهم و حساسی بوده و در انضباط و امنیت اجتماعی و عدم تضییع حقوق مردم و سرنوشت جامعه مؤثر است.

وی تأکید کرد: دشمنان هنگام انتخابات همواره کوشیده‌اند تا صورت و سیرت انقلاب را جدای از هم نشان دهند و موریانه وار در پی تخریب جایگاه شورای نگهبان و زیر سؤال بردن اصل نظام اسلامی هستند.

امام‌جمعه بجنورد در خاتمه اظهار کرد: ایجاد شبهه در انتخابات و تقلب جلوه دادن رأی مردم از توطئه‌هایی است که دشمنان برنامه‌ریزی کرده‌اند، اما مردم فهیم ما در بزنگاه‌های مختلف یاوه‌گویی دشمنان را پاسخ داده و با آرای خود موجب اقتدار انقلاب و نظام اسلامی شده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha