چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تصاویر/ دیدار اعضای انجمن فرهنگی ناشران آموزشی کشور با مراجع و علما

حوزه/ آیت الله حسینی بوشهری گفت:هر تصمیمی در کشور گرفته می شود تا کار کارشناسی دقیق و نقطه قوت ها و ضعف های آن مشخص نشده و به تصمیم قاطعی نرسیدیم، درجامعه مطرح نشود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، آیت الله حسینی بوشهری ظهر امروز دردیدار اعضای انجمن فرهنگی ناشران آموزشی کشور که در سالن اجتماعات جامعه مدرسین برگزار شد، با اشاره به فرهنگ کشور و اصل بودن این موضوع گفت: ما به دنبال نفی سایر مسائل اقتصادی و سیاسی نیستیم. قدر مسلم، نقش برجسته فرهنگ، در هر جامعه است. هر چه فرهنگ وسیع تر باشد، وحدت و تعامل هم بیشتر است.

امام جمعه قم افزود: اگر ادعا کنیم که سیاست و اقتصاد از فرهنگ نشأت می گیرد، حرف بیهوده ای نزدیم. هر چه فرهنگ شکل دیگری پیدا کند، استقلال از بین خواهدرفت.

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری گفت: اما آنچه فرهنگ را می سازد، آموزش تعلیم و تربیت است. تا آموزشی نباشد، تربیت نیست، هر چه پایه های تحصیلی و آموزشی را با قوت بیشتری برنامه ریزی کنیم، شاهد اتفاقات مهمی خواهیم بود.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که در رابطه با آموزش، مسائلی مانند استاد، دانش آموز و محتوا نقش اساسی دارد، اظهارداشت: نقش هر کدام از این مسائل هم در جای خود مهم است. اما مسئله مهمی که بیش از همه اثر گذار است، محتوای درسی است که درهمه جا با دانش آموز است که از جمله آنها متن کمک آموزشی است.

نائب رئیس جامعه مدرسین اظهار داشت: معتقدم کتابهای آموزشی می تواند زمینه رشد دانش آموز شود. البته این کپی رایت ها مشکلی برای مؤلفین و ناشران شده و عملا کارهای تجاری نوعی قلم شکستن و حتی به مدرک گرای هم سرایت کرده است.

امام جمعه قم  با اشاره به افراط وتفریط ها در جامعه، افزود: در جامعه بین افراط و تفریط قرار گرفته ایم. گاهی در آموزش و پرورش، سخت گیریها آنچنان زیاد است که دانش آموز ازمدرسه زده می شود، گاهی هم تکالیف را از دانش آموز می گیریم این همان تفریط است.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه افزود: کسانی که درگذشته و در مدارس تکلیف محور درس خواندند و تکلیف بیشتر بود، از نظر آگاهی و شناخت،  با کسانی که در مدارسی درس خواندند که از تکالیف خبری نبوده، تنها به فکر نمره گرفتن و پاس کردن درسها هستند،قابل قیاس نیست.

امام جمعه قم افزود: معتقدم هر تصمیمی که در کشور گرفته می شود تا در مورد آن تصمیمات، کار کارشناسی دقیق و نقطه قوت ها و ضعف ها مشخص نشده و هنوز به تصمیم قاطعی نرسیدیم، درجامعه مطرح نشود.

نائب رئیس جامعه مدرسین اظهار داشت: با صحبت کردن، خطابی حرف زدن و فضا  در جامعه درست کردن باعث مشکلات می شویم. معتقدم کارهای خطابه ای که عملا انسان ایده خود را بخواهد مطرح کند، لازم است ابتدا در فضای آرام علمی و کارشناسی همه حرفها زده شود، نقاط قوت و ضعف مشخص شود بعد در فضای جامعه مطرح شود.

عضو  هیئت رئیسه خبرگان رهبری گفت: فضا سازی و جو سازی قبل از تصمیم گیری کار درستی نیست و کسانی که رسالت و  هدف شان رشد علمی و فرهنگی دانش آموزاست، باید برای کار آنها ارج قائل باشیم و قدر دانی کنیم.

آیت الله حسینی بوشهری اظهارداشت: هر موقع بعد از کارهای کارشناسی و مشخص شدن نقطه قوت و ضعف، به تصمیمی رسیدند، آن موقع همه تابع آن تصمیم هستند. اما قبل از رسیدن به تصمیم بخواهند درجامعه مطرح کنند، قطعا درست نخواهد بود.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha