پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
ابوالفضل جوکار

حوزه/کشورهای غربی و ژاپن بعد ازمدتها بکارگیری روشهای جدید آموزشی متوجه شدند، این روشها بدرد آموزش و پرورش نمی خورد و از این روش به روشهای سنتی تکلیف محور رسیدند، ولی در کشور ما همه چیز برعکس است و دنبال روش های جدیدی هستیم که کشورهای اروپایی در آن با شکست مواجه شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، ابوالفضل جوکار پیش ازظهر امروز در دیدار جداگانه اعضای انجمن فرهنگی ناشران آموزشی کشور با مراجع، علما و دبیر شورای عالی درقم بابیان اینکه ناشران آموزشی در تولید کتابهای کمک آموزشی به کمک آموزش وپرورش می آیند و می توانند نقش مهمی در اجرای عدالت آموزشی داشته باشند، گفت: هم اکنون 30میلیون کمک آموزشی با هدف توسعه عدالت آموزشی در کشور تولید می شود.

عضو انجمن فرهنگی ناشران آموزشی کشور با بیان اینکه سالیان درازی است که جوانانی زیادی از مناطق محروم به وسیله همین کتابهای کمک آموزشی وارد دانشگاه می شوند، اظهار داشت: سعی شده برای اینکه این دانش آموزان از کتابهای کمک آموزشی بهره بیشتر ببرند، نمایشگاه استانی خوبی برگزار شود و الان از مدتها این کار صورت می گیرد تا دانش آموزان بتوانند باتخفیف کتابها را دریافت کنند.

وی با اشاره به مشکلات و نبود کاغذ به دلیل وضعیت اقتصادی کشور گفت: 97 درصد کاغذها به کشور، وارداتی است. اکنون طرحهای از سوی ناشران داده شده تا اینکه بتوانیم در بحث کاغذ به خود کفایی برسیم.

عضو انجمن فرهنگی ناشران آموزشی کشور بابیان اینکه الگوهای آموزشی که در آموزش و پرورش به کار گرفته می شود از کشورهای دیگر و وارداتی است، افزود: یکی از این الگو ها،برداشتن روش های سنتی مانند تکلیف و جای گزین کردن بازی به جای تکلیف است.

جوکار اظهار داشت: کشورهای غربی  و ژاپن بعد ازمدتها بکارگیری روشهای جدید آموزشی متوجه شدند، این روشها بدرد آموزش و پرورش نمی خورد و  از این روش  به روشهای سنتی تکلیف محور رسیدند، ولی در کشور ما همه چیز برعکس است و دنبال روش های جدیدی هستیم که کشورهای اروپایی در آن   با شکست مواجه شدند.

وی ادامه داد: بخش خصوصی این آمادگی دارد در بحث محتوای آموزشی و نو سازی به آموزش و پرورش کمک کند.

313/40

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha