چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
خبر گزاری حوزه

حوزه/ آزمون سالانه حافظان كل، نصف و ثلث قرآن كريم و نهج‌البلاغه طلاب برادر حوزه علمیه خراسان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، آزمون سالانه حافظان كل، نصف و ثلث قرآن كريم و نهج‌البلاغه طي دو هفته گذشته و در دو مرحله كتبي و شفاهي برگزار شد و نتايج نهايي و اسامي پذيرفته شدگان، 20 آذر ماه در سايت حوزه علميه خراسان اعلام می شود.

این گزارش می افزاید: تعداد قبول شدگان اين آزمون در مجموع سه سطح حفظ كل، نصف و ثلث قرآن كريم در سال 1395، 118 نفر بود در حالي كه در سال 1396 همين آمار به 148 نفر رسيد و در سال جاري نيز مجموعاً 220 نفر در اين آزمون حضور يافتند که انتظار می رود تعداد قبولی افراد به همان نسبت سال های گذشته افزایش یابد.

بر اساس آيين نامه آزمون، ملاك قبولي طلاب حافظ و استفاده از مزايا و تسهيلات، كسب ميانگين نمره 65 درصد در مجموع آزمون كتبي و شفاهي است و به پذيرفته شدگان مزايايي از قبيل «اعطاي گواهينامه حفظ(در رشته هاي ثلث، نصف و كل قرآن و نهج البلاغه)»، «ارتقاء شهريه مقام معظم رهبري»، «بهره مندي از تسهيلات نهادهاي حوزوي» و «امتياز ويژه در مجتمع هاي اسكان طلاب» تعلق می گیرد.

گفتني است: اين آزمون همه ساله به همت معاونت فرهنگي اجتماعي و براساس مصوبه ۸۱ شورای عالی حوزه‌های علميه و به جهت ارج نهادن به تلاش حافظان گرامي و تشويق مادي و معنوي ايشان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha