جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نبی زاده

حوزه/مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان این‌که دوازدهمین نمایشگاه کتاب خراسان‌جنوبی از ۱۹لغایت ۲۴ آذرماه جاری در بیرجند گشایش می‌یابد، گفت: در این نمایشگاه از کتاب "سیمای شیدایی‌" رونمایی‌ می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، ناصر نبی‌زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی، پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به این‌که کتاب یکی از عناصر مهم و اساسی در حوزه فرهنگی است، اظهار کرد: هفته کتاب بایستی بستر مناسبی در راستای معرفی کتاب و کتابخوانی‌ باشد.

وی، حمایت از ناشران، مولفان، نویسندگان و کسانی که در حوزه کتاب فعالیت می کنند را مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: برکسی پوشیده نیست که اگر کشوری بخواهد رشد و توسعه همه‌جانبه و پایدار داشته باشد باید در آن تحقیق و پژوهش صورت گیرد و بنابراین تحقیق و پژوهش زمانی در کشور محقق می‌شود که مطالعه کافی وجود داشته باشد پس با اهمیت و جایگاهی که مطالعه دارد بایستی تلاش کنیم تا سرانه مطالعه در کشور افزایش پیدا کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی ضمن اشاره به دوازدهمین نمایشگاه کتاب خراسان جنوبی، یادآور شد: این نمایشگاه از ۱۹ لغایت ۲۴ آذرماه جاری در بیرجند برگزار می‌شود.

نبی‌زاده ادامه داد: کتاب "سیمای شیدایی" که مربوط به شرح خاطرات و دلنوشته شهید محمد شهاب است، در نمایشگاه کتاب سال جاری در بیرجند، رونمایی خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که غرفه‌ای با نام ایثار و شهادت به عنوان یکی از برنامه‌های جانبی کنگره ۲ هزار شهید خراسان جنوبی، در این نمایشگاه دایر خواهد بود، ابراز کرد: همچنین در این غرفه نشست‌هایی با نویسندگان کتاب‌های کنگره خواهیم داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی با اشاره به حضور غرفه کودک در این نمایشگاه و برگزاری نشست‌های تخصصی و شعرخوانی، عنوان کرد: غرفه جانبی نمایشگاه شامل؛ سه شب فرهنگی شهرستان طبس در ۱۹ آذر، شهرستان فردوس در  ۲۰ آذر و شب فرهنگی قاین در 22 آذر خواهد بود.

نبی‌زاده با بیان این‌که در این شب‌ها برنامه‌های فرهنگی با معرفی و ویژگی فرهنگی شهرستان‌ها اجرا خواهد شد، تصریح کرد: ١١٦ غرفه در این نمایشگاه دایر خواهد بود.

وی در خصوص کتاب‌های عرضه شده در دوازدهمین‌ نمایشگاه کتاب خراسان‌جنوبی، ابراز کرد: در نمایشگاه مذکور، کتاب‌هایی با موضوعات مختلف، همچون پزشکی، حقوقی، دانشگاهی، کشاورزی، عمومی و مذهبی، کمک آموزشی و کودک و نوجوان و هنر و غیره عرضه خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، ضمن اشاره به‌ این‌که فروش کتاب در این نمایشگاه با ۳۰ درصد تخفیف صورت می‌گیرد، بیان کرد: ۲۰ درصد این تخفیف با خرید بن کتاب و ۱۰ درصد هم تخفیف ناشرین خواهد بود.

نبی زاده اضافه کرد: این نمایشگاه در سالن نمایشگاه‌های بین المللی استان واقع در خیابان غفاری بیرجند از ساعت ۱۵:۳۰ الی ۲۱:۳۰ آماده بازدید علاقه مندان است.‌

وی اذعان داشت: در صورت استفاده بالای بازدیدکنندگان از خرید کتاب‌های این نمایشگاه، یارانه بیشتری برای خرید کتاب لحاظ خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی همچنین از برپایی برنامه‌های جنبی مختلف در طول برگزاری نمایشگاه خبر داد و متذکر شد: در کنار کمیته کار نمایشگاه ما به کیفیت نیز توجه داشته‌ایم و در این راستا از فروش کتاب‌هایی که در دیگر نمایشگاه‌ها به فروش نرفته و یا در استان امکان دسترسی به آن وجود دارد، ممانعت می‌کند.

انتهای پیام/ا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha