شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
زارعان

حوزه/ زارعان با اشاره به این مطلب که تکیه کردن به دیگری ضررو زیان است، گفت: با اجرای دستورات رهبر معظم انقلاب در بخش ژئو فیزیک، به کشف بزرگترین معدن سنگ آهن در کشور رسیدیم و نگرانی دشمن جهت سرریز شدن دانش ما و پیشرفت فناوری در دیگر عرصه های علمی با مشارکت دانشگاه، به حقیقت پیوست و این مهم رخ داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان،  اصغر زارعان ظهر شنبه در مراسم افتتاحیه چهل و پنجمین نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت هسته ای کشورمان که با حضور آیت الله نمازی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان، معاون استاندارو فرماندار و جمعی از مسئولین محلی در دانشگاه کاشان برگزار شد، اظهار داشت: علم و دانش ایجاد قدرت و ثروت می کند.

دستیار ویژه رئیس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: سازمان انرژی اتمی یکی از سازمان های اقتدار آفرین است که بدون وابستگی به غرب و شرق، روی پای خود ایستاده تا جایی که با پیشرفت های چشمگیر دیگر کشورها را پای میز مذاکره کشانده است                                                  

وی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری، افزود: حرکت علمی کشور و  صنعت هسته ایی با فرماندهی رهبر عزیز به سرعت رو به جلو  بصورت صد درصد بومی سازی شده  و روی پای خود ایستاده است     

زارعان با اشاره به برپایی نمایشگاه دستاوردهای هسته ای، تصریح کرد: این نمایشگاه گوشه ای از فعالیت های مجاهدانه صنعت و دانشگاه با هدف ایجاد پویایی و نشاط برپا شده که به شناخت بیشتر  دستاوردهای صنعت هسته ایی در کشور کمک می کند.

وی یاد آور شد: پایه و اساس صنعت هسته ایی به مواد اولیه(اکتشاف و استخراج، کیک زرد) بستگی دارد، لذا در همین راستا به فرمان مقام معظم رهبری در سال 89  در بخش ژئو فیزیک نیز وارد شدیم تا با توجه به عدم اطمینان به دیگر کشورها، به خودکفایی در این زمینه برسیم که موفق شدیم.

زارعان با اشاره به این مطلب که تکیه کردن به  دیگری ضرر و زیان است، تاکید کرد: با توصیه ها و به کار بردن دستورات رهبر معظم انقلاب در بخش ژئو فیزیک، به کشف بزرگترین معدن سنگ آهن در کشور رسیدیم و نگرانی دشمن جهت سرریز شدن دانش ما و پیشرفت فناوری در دیگر عرصه های علمی با مشارکت دانشگاه به حقیقت پیوست و این مهم رخ داد.

دستیار ویژه رئیس سازمان انرژی اتمی کشور  اظهار کرد: برخی فکر می کنند صنعت هسته ایی فقط  غنی سازی است، در صورتی که در صنعت پزشکی نیز کاربرد دارد و همچنین با زیرکی تیم مذاکره کننده  و در نظر گرفتن جمیع جهات ضمن تولید آب سنگین، ماهیت راکتور 40 مگاواتی نیز حفظ شده و سالانه 20 تن آب سنگین صادرات داریم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمدی IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
    0 0
    پیشرفت در همه ی زمینه ها از مصادیق حقوق بشر است و بازداشتن ملتها از پیشرفت از مصادیق نقض حقوق بشر است و کشور باید بتواند مواد خام صنایع و تولیدات خود را در علوم پایه، طراحی قطعات و صنایع خود را در همه ی زمینه ها در علوم مختلف مهندسی،مدرن کردن کشاورزی،خودکفایی در دارو و پزشکی هر چه بیشتر خودکفاتر شود تا مردمش و نسل آینده شان راحت باشند. اینکه بیگانه بخواهد بگوید که ایرانی یا از ما اطاعت کند یا گرسنه بماند، حرفش ذلت است و ایران حتی زیر بار حرف ذلت نمی رود. دانشجو و دانشگاه سلاحش علم و تهذیب است مگر می شود به دانشجو یا استادی در علم و فناوری گفت پیشرفت نکنید؟ ایران انقدر پیشرفت می کند که شعار حمایت از کالای ایرانی خوار چشم بیگانه شود.تولید و اشتغال و حمایت از کالای ایرانی که سبب زندگی سالم و پیشرفت و خودکفایی کشور می شود خط مقدم دانشگاه و دانشجو در جنگ اقتصادی است