چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
سخنرانی آیت الله موسوی جزایری

حوزه/ امام جمعه اهواز، با بیان اینکه خدمات علما به جامعه بشری در طول تاریخ بی‌نظیر است، گفت: علمای بزرگی همچون شیخ صدوق، کلینی، شیخ مفید و دیگر بزرگانی که در آن دوران بودند، تشیع را با اخلاص و تقوا و علم خود پایه‌گذاری کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، در اجلاسیه جامعه روحانیت شهرستان دزفول و مراسم عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه آیت الله قاضی(ره) این شهرستان، دزفول با بیان اینکه ما باید پشتیبان و مدافع یکدیگر باشیم و انسجام جامعه روحانیت را حفظ کنیم، اظهارداشت: حفظ اقتدار روحانیت و حضورشان در مسائل اجتماعی و خدمت به مردم یک الزام بوده و همه حوزویان باید بدان اهتمام داشته باشند.

وی با بیان اینکه اگر اخلاص، تقوا و خدا ترسی علمای شیعه نبود، هیچ افتخاری نصیب تشیع نمی‌شد، اظهارکرد: علمای بزرگی همچون شیخ صدوق، کلینی، شیخ مفید و دیگر بزرگانی که در آن دوران بودند، تشیع را با اخلاص و تقوا و علم خود پایه‌گذاری کردند.

امام جمعه اهواز، با اشاره به خدمات علما در طول تاریخ، گفت: در دوره‌های مختلف تاریخ، هر خطری که دین، دنیا و آخرت مردم را تهدید کرد، این علمای شیعه بودند که سینه سپر کرده در خط مقدم جبهه حضور پیدا می‌کردند و امروز نیز همین روحانیت شیعه است که حافظ دین و آخرت مردم شده است.

آیت الله موسوی جزایری، با اشاره به روایتی از امام حسن عسکری(ع) مبنی بر «شیعتنا مرابطون»، اظهار داشت: حضرت در این روایت بیان می‌کنند که علمای شیعه رزمندگانی هستند که در مرزهای اعتقادی کشور، حافظ اعتقاد و دین مردم ایستاده و با شیاطین مبارزه می‌کنند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با تأکید بر اینکه علمای اسلام هیچ‌گاه در مراقبت از دین مردم کوتاهی نکردند، گفت: دوران پیش از انقلاب، ما در حوزه علمیه اهواز اعلام تحصن کرده مردم را به قیام علیه حکومت ظالم تشویق کردیم، حضرت امام نیز برای ما پیغام فرستاده و اعلام حمایت فرمودند که این مهم سبب حمایت و پیوستن مردم به جمع ما و آغاز راهپیمایی‌های اعتراض‌آمیز علیه شاه و حکومت فاسد بود.

 

انتهای پیام../

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha