پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین زمانی در جمع اساتید و طلاب میاندوآب

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین زمانی با تاکید بر این که امروز مخاطب ما محدود به جغرافیای یک مسجد نیست، تصریح کرد: مخاطبین امروز ما محدود به جغرافیای ایران و تشیع نیستند و همه مردم دنیا نیاز به هدایت دارند و باید معارف الهی به گوش آنها برسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن زمانی، شامگاه شنبه در جمع طلاب مدرسه علمیه امام رضا(ع) میاندوآب، با بیان این که امروز دنیا شیفته و تشنه معارف الهی است و با آغوش باز از مبلغین دین استقبال می‌کنند، گفت: امروز مخاطب ما محدود به جغرافیای یک مسجد نیست بلکه با کل دینا باید ارتباط برقرار کنیم.

وی ادامه داد: امروز باید معارف دینی به گوش‌ مردم دنیا اعم از مسلمان و غیر مسلمان برسد و برای این کار باید مهارت‌های تبلیغ را به دست آوریم و از طریق مشترکات ازجمله توحید، نبوت، قرآن و ... می‌توانیم معارف اسلام را در مناطق مشترک ببین شیعه و سنی مطرح کنیم.

مسئول دفتر امور اجتماعی سیاسی حوزه‌های علمیه کشور افزود: امروز با چندین مخاطب در ارتباط هستیم؛ بیش یک چهارم مردم دنیا را مسلمان‌ها تشکیل می‌دهند و ما وظیفه داریم معارف اسلام را به گوش آنها برسانیم.

رسالت روحانیت سنگین تر از گذشته است

حجت الاسلام والمسلمین زمانی اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی رسالت ما سنگین‌تر شده است، چرا که انتظارات مسلمین از ما بسیار فراوان است و در کشورهای مسلمان دنیا اسامی فرزندان خود را به نام بزرگان انقلاب اسلامی می‌گذارند.

مسئول دفتر امور اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه کشور بیان داشت: امروز در دینا بیش دو و نیم میلیارد مسیحی وجود دارد که باید معارف الهی به گوش آنها برسد، همان گونه که قرآن در سوره آل عمران با تمسک به مشترکات بین اسلام و مسحیت آنها را به خدا پرستی دعوت می‌کند، ما هم باید مشترکات بین اسلام و مسحیت را عَلَم کنیم.

وی با بیان این که در دنیا ادیان غیرکتابی و غیر آسمانی وجود دارد که امروز به عنوان مخاطب ما حساب می‌شوند و باید برای رساندن معارف الهی به گوش آنها برنامه داشته باشیم، خاطرنشان کرد: بیش از یک میلیارد در دنیا بت‌پرست زندگی می‌کنند، باید معارف حقه الهی به گوش آنها برسد و روحانیت وظیفه سنگینی دارند و لازمه این کار داشتن دانش قوی و مهارت تبلیغ است.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی در ادامه با تاکید بر این که هم علمای شیعه و هم علمای اهل سنت برای انقلاب و اسلام زحمت کشیده‌اند، افزود: امروز برای پیشبرد اهداف اسلام ناب و ایستادگی در مقابل دنیای استکبار به شدت نیازمند وحدت هستیم،

خاطره ای از یک ماموستای انقلابی

وی با اشاره به این که روحانیون اهل سنت در راه انقلاب فداکاری می‌کنند، اضافه کرد: در مهاباد به خانه ماموستایی رفتم، خانه قدیمی و کلنگی داشت، پله‌هایش داشت می‌ریخت،به فرماندار اعتراض کردم که چرا خانه را درست نمی‌کنید، ماموستا دید اعتراض می‌کنم گفت؛ 30 سال است که نظام به من می‌گوید بیا خانه‌ای بهتر و بزرگتر به شما بدهیم، ولی من قبول نمی‌کنم چون می‌خواهم در قیامت بگویم که خالصانه پای انقلاب ایستادم.

مسئول دفتر امور اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه کشور در پایان یادآور شد: جای طلاب و روحانیون در مدارس و دانشگاه‌ها خالی است، باید طلاب معارف دین را یادگرفته و به گوش دانش آموزان و دانشجویان برسانند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha