پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله عبادی

حوزه/نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان این‌که کسانی که با نام دین گره به کار بشریت می‌زنند بالاترین گناه را مرتکب می‌شوند، گفت: ثواب گره گشایی از کار مومن از زیارت خانه کعبه‌ بیشتر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ‌«حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام سیدعلیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی، امشب در آئین نکوداشت داوطلبان جمعیت هلال احمر خراسان‌جنوبی، در مجتمع ایثار بیرجند، اظهار کرد: هر کسی در حد دانش خود یک تعبیری از دین دارد، ولی واقعیتش این است  که خداوند متعال همه چیز را دوست دارد و دوستی خداوند تنها در انسان‌ها خلاصه نمی‌شود و حتی خداوند حیوانات را هم دوست دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی اساس دین را مبتنی بر حب و دوست داشتن دانست و یادآور شد: بسیار جای تاسف است که امروزه شاهد آن هستیم که عده‌ای به نام دین و دیانت بر مسلمانان ظلم می‌کنند، این‌ها افرادی هستند که نه قانون فطرت را می‌شناسند، نه به  قانون علمی پایبند هستند و نه به قانون بین المللی، این‌ها درواقع شیطان هستند و ویژگی درندگی دارند و فقط بر اساس مکر و حیله‌ و خودفریبی‌ دم از حقوق بشر می‌زنند و نمونه آن را در ظلم به مسلمانان در یمن و ... شاهد هستیم و این یک نوع بردگی در لباس تمدن است.

وی با اشاره به ظلم به مسلمانان دنیا، عنوان کرد: یک درصد جمعیت دنیا بر ۹۹ درصد دیگر حاکم شده‌اند و در این خصوص، برخی‌ها جمعیت را به سه دسته تقسیم کرده اند که یک درصد آن‌ها همین ظلم کننده به ۹۹ درصد دیگر است که از آن به لیبرالی‌ها تعبیر می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی ابراز کرد: با مرور تاریخ می‌بینیم که کارگردانان جنگ علیه استقلال ایران کشورهای غربی بوده‌اند و بمباران شیمیایی صدام با حمایت کشورهای غربی صورت گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی ادامه داد: کشور ایران شهدای زیادی را در راستای به پیروزی رسیدن انقلاب شکوهمند اسلامی تقدیم کرده است و امروزه با افتخار اعلام می‌کنیم که خراسان‌جنوبی نیز ۲هزار شهید در این خصوص تقدیم‌ کرده است. شهدایی که به صورت داوطلبانه راهی میدان‌های جنگ شدند درس مهمی به بشریت دادند و آن این بود که با "مقاومت" می‌توان به پیروزی رسید.

وی در ادامه با اشاره به خدمات ارزشمند و انسان‌دوستانه جمعیت هلال احمر، مطرح کرد: کار و خدمت در هلال احمر عبادت محسوب می‌شود، چرا که برای نجات بشریت از انواع و اقسام بلاها، با تمام توان تلاش می‌کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی متذکر شد: کسانی که با نام دین، گره به کار بشریت می‌زنند بالاترین گناه را مرتکب می‌شوند، چرا که از نام دین سوء استفاده می‌کنند و این فعالیت‌ها در حقیقت جنگ با خدا محسوب می‌شود‌.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی در پایان با بیان این که ثواب گره گشایی از کار مومن از زیارت خانه کعبه‌ بیشتر است، گفت: در واقع، کار در مجموعه هلال احمر بسیار پر افتخار است که بایستی کارکنان آن قدر خودشان را بدانند‌.

خدمات بی‌منت و خالصانه هلال احمر به جامعه

سید مجتبی علوی مقدم معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان‌جنوبی نیز در این  نکوداشت، اظهار کرد: خداوند متعال خلقت خویش را بر اساس نظم خاصی پدید آورد، به طوری که همه چیز همانند ساعت مرتب کار می‌کرد. زیاده خواهی‌های بشر همه چیز را به هم ریخت به عنوان مثال مصرف بی رویه آب، تصرف در محیط زیست و....باعث شد که نظم جامعه به هم بریزد.

معاون هماهنگی‌ امور عمرانی استانداری خراسان‌جنوبی عنوان کرد: این که از ۴۳ حادثه طبیعی دنیا ۳۰ حادثه در کشور ما اتفاق می افتد و این که خراسان‌جنوبی هم در رتبه پنجم حوادث طبیعی قرار دارد نگران کننده است که نیازمند قدری تامل و تفکر است.

علوی‌مقدم ادامه داد: برداشت غیر اصولی از آب که ساخته دست بشر است باعث حرکت تکتونیکی شده شرایط را برای خیلی حوادث مهیا کرده که ما باید دقت بیشتری در این خصوص داشته باشیم.

وی عنوان کرد: مردم ایران در همه حوادث و در همه زمینه‌ها داوطلبانه شرکت کرده اند به عنوان مثال در دوره دفاع مقدس و زمان تحریم‌ها در کنار یکدیگر بوده اند و این نشان می دهد که در همه اتفاقات این ۴۰ساله، مردم در مصادیق مختلف با استکبار در حال ستیز بوده‌اند و اگر رشادت غیرتمردان‌ نبود نمی توانستیم از این‌پیچ‌ها عبور کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان‌‌جنوبی ضمن اشاره به خدمات بی‌منت و خالصانه هلال احمر به جامعه، اذعان داشت: داوطلبان هلال احمر در بسیاری از موارد هنگامی که حادثه‌ای اتفاق می‌افتد این است که بدون این که بررسی کنند که آیا در شرح وظایف شان هست یا نه؛ خالصانه خدمت می‌کنند.

علوی‌مقدم با بیان این‌که داوطلبان و نیروهای خدمت رسان هلال احمر با علم و آگاهی، شغلشان را انتخاب می کنند، یادآورشد: استفاده از فناوری‌های روز، بروز شدن با سایر کشورهای پیشرفته در مقابل حوادث از جمله موضوعاتی است که باید داوطلبان هلال احمر به آن توجه ویژه داشته باشند و توجه به بحث آموزش نیروی انسانی در هلال احمر؛ از ضروریات است.

وی مطرح کرد: من افتخار می‌کنم که در هر استانی از کشور که خدمت کرده‌ام جزو داوطلبان جمعیت هلال احمر خراسان‌جنوبی بوده‌ام.

علوی‌مقدم بزرگ‌ترین سرمایه برای جمعیت هلال احمر را جلب اعتماد مردم دانست و افزود: اگر خدای ناکرده این اعتماد کم رنگ شود توفیقات کم رنگ خواهد شد چون این نهاد مردمی است و بایستی چهره مردمی خودش را حفظ کند.

انتهای پیام/ا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha